شناسهٔ خبر: 24363 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای «طرح جامع دانشگاه سالم» در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد که این دانشگاه به منظور ایجاد بستر مناسب برای سلامت «طرح جامع دانشگاه سالم» را از مجرای ارائه خدمات سلامت در واحدهای دانشگاهی اجرا می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر حمید میرزاده در بخشنامه‌ای با ابلاغ «طرح جامع دانشگاه سالم» به نمایندگان تام‌الاختیار استانی، معاونان هماهنگی استان‌ها، روسای واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از مهم‌ترین بسترهای لازم برای تحقق آموزش و پژوهش را تلاش در راستای حفظ و ارتقای سلامت در محیط‌های آموزشی و پژوهشی از جمله دانشگاه‌ها دانست و گفت: استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه با فراهم بودن زمینه اعتلای سلامت فردی، اجتماعی و محیطی می‌توانند تا حد امکان ظرفیت‌های بالقوه خود را در عرصه تعلیم و تعلم به فعلیت برسانند و از این مجرا شرایط ارتقای دانش را در کشور بیش از پیش ایجاد کنند.
وی افزود: تجربه موفق برخی جوامع در پرداختن به ابعاد مختلف سلامت در میان اقشار دانشجویان و در محیط‌های دانشگاهی موید این واقعیت است که تلاش برای ارتقای سلامت دانشگاهیان منجر به اعتلای تعلیم و تعلم در جوامع خواهد شد.
میرزاده تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور با دارا بودن بیشترین تعداد دانشجو، عضو هیات علمی و کارمند به منظور ایجاد بستر مناسب از سلامت «طرح جامع دانشگاه سالم» را از مجرای ارائه خدمات سلامت در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق سند، تدوین و به اجرا خواهد رساند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: با عملیاتی شدن این طرح، امکان دسترسی به خدمات سلامت در سطوح مختلف برای همه دانشجویان، استادان و کارکنان واحدهای مختلف دانشگاهی در محل واحد دانشگاهی فراهم می‌شود.

وی گفت: همچنین در صورت نیاز به خدمات تشخیصی و درمانی تخصصی، بستر مراکز درمانی دانشگاه در سراسر کشور به عنوان محل ارجاع برای ارائه این خدمات در اختیار قرار خواهند گرفت.

میرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به حضور موثر دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه ورزش کشور، خدمات ویژه پزشکی ورزشی در سطح پیشگیری تا ارائه خدمات تخصصی در این طرح پیش‌بینی شده است که با همکاری حوزه معاونت ورزش اجرایی خواهد شد.حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری حوزه معاونت دانشجویی، فرهنگی، ورزش و تمامی واحدهای دانشگاهی دانشگاه، زمینه اجرایی سازی این طرح را فراهم کرده و با ارزیابی‌های مدون دوره‌ای نسبت به ارائه بازخورد و ارتقای کیفیت این طرح اقدام خواهد کرد.

نظر شما