شناسهٔ خبر: 24420 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جدید صداوسیما، سازمان را کوچک کند

کمال تبریزی که این روزها مشغول تصویربرداری سریال «ابله» برای شبکه نمایش خانگی است،‌ درخصوص عملکرد 10 ساله ضرغامی اینگونه مطرح کرد: باید بگویم آقای ضرغامی شروع خوبی داشتند، ولی پایانش نه.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ تبریزی که در دوران ریاست سید عزت الله ضرغامی سریال‌هایی همچون «دوران سرکشی» و «شهریار» و اخیرا سریال «سرزمین کهن» را برای تلویزیون ساخته است‌، درخصوص عملکرد رییس قبلی سازمان صداوسیما به خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، گفت: انتظار آدم طی کردن مسیر صعودی است اما متاسفانه سازمان صداوسیما از یک نقطه‌ی خیلی خوب با مدیریت ضرغامی آغاز کرد، ولی همین طور که پیش رفتیم ممکن بود به صورت مقطعی سیرصعودی داشته باشد اما در مجموع منحنی را که رسم کنیم می‌بینیم که سازمان بیشتر نزول کرده است تا اینکه رشد کیفی داشته باشد.
کمال تبریزی معتقد است: بیشتر در دوره آقای ضرغامی رشد کمی وجود داشته و مسائل کمی مورد توجه قرار گرفته است. رشد کمی نیز بابت شبکه‌های مختلفی است که راه‌اندازی شد و معلوم نیست که به نفع مردم بوده یا اینکه می‌توانستند با حجم کمتری تمرکز بیشتری بر روی کیفیت کارها داشته باشند.
این کارگردان در عین حال درخصوص پیشنهادش به رئیس جدید صدا و سیما مطرح کرد: فکر می‌کنم اگر جای ایشان باشم که هیچ وقت نمی‌توانم باشم‌، مدیر موفق آن کسی است که بتواند سازمان را کوچک کند تا چابک‌تر شود و حرکت‌های سریع‌تری داشته باشد. از طرفی با این کار میزان هزینه‌هایی که سازمان صرف می‌کند کمتر می‌شود و می‌تواند در این جمع و جور بودن و کوچک بودن تاثیرات بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه در اقصی نقاط دنیا سعی می‌کنند شبکه‌ها و کانال‌های تلویزیونی را با تعداد عوامل کمتر جمع و جور کنند، سازمان صدا وسیما ناچار است به این سمت برود.

این کارگردان همچنین در ادامه گفت: صداوسیما برای اینکه بتواند تصور یک جور اقتصاد مقاومتی و کم کردن هزینه‌ها را داشته باشد‌، بهترین کار این است که بتواند از خیلی‌ هزینه‌های اضافه‌ای که وجود دارد صرف نظر کند. نیروی انسانی را کاهش بدهد و بتواند هزینه و بودجه‌ای را که متعلق به سازمان است را صرف کارها و برنامه‌هایی کند که نتیجه داشته باشند و بیشتر از اینکه این هزینه‌ها صرف بدنه غول‌پیکر سازمان بشود‌، صرف تولیدات واقعی و مناسب برای مردم شود.

تبریزی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به ساخت سریال «سرزمین کهن» که ساخت آن را به طور کامل در دوران ریاست سید عزت الله ضرغامی به پایان رساند‌، گفت: کسانی که با آقای ضرغامی کار می‌کردند نگاه ثابت را نداشتند بزرگترین معضل ما برمی‌گردد به این که ما این کار را در زمان یک معاونت سیمای دیگر یعنی آقای دکتر میرباقری شروع کردیم و موقع پخش این جابه جایی صورت گرفت و آقای دارابی آمدند؛ یعنی تغییر در معاونت سیما بیشترین ضربه را به سریال «سرزمین کهن» زد.

تبریزی در عین حال در پایان گفت‌وگویش مطرح کرد: این جابه جایی کاملا همه چیز را زیر سوال برد و همه نگاه‌هایی که قبلا وجود داشت تغییر کرد و از ما خواسته شد که اصلاحات و تغییرات عجیب و غریبی بر روی سریال انجام دهیم و اینها همه دست به دست هم داد و باعث شد سریال «سرزمین کهن» دچار چنین معضلاتی شود.

نظر شما