شناسهٔ خبر: 24442 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب خاطرات جورج بوش امروز منتشر می‌شود

کتاب «41: پرتره‌ای از پدرم» شرحی کاملی از دوران ریاست جمهوری پدر جورج بوش که توسط بوش پسر نوشته شده، امروز سه‌شنبه منتشر می‌شود.

88.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جورج بوش رئیس‌جمهوری سابق ایالات‌متحده در کتاب خاطرات جدیدی که درباره پدرش نوشته می‌گوید جورج اچ دبلیو بوش در سال 1992 کاملا جدی به این مساله فکر می‌کرد که برای دوره دوم ریاست‌جمهوری خود تلاش نکند، حتی با وجود اینکه کار خود را بسیار دوست می‌داشت.

کتاب «41: پرتره‌ای از پدرم» شرحی کامل از دوران ریاست جمهوری پدر بوش است و قرار است امروز سه‌شنبه یازدهم نوامبر (20 آبان) در دسترس عموم قرار بگیرد.

بوش پدر و پسر هر دو در این روز در کتابخانه ریاست جمهوری بوش پدر در کالج استیشن ایالت تگزاش حاضر خواهند شد تا کتاب را شخصا معرفی کنند.

بوش پدر چهل و یکمین رییس جمهوری آمریکا بود و عنوان کتاب هم به همین اشاره دارد. جورج پدر و پسر در کنار جان آدامز و جان کویینسی آدامز تنها پدر و پسری هستند که به کاخ سفید راه یافته‌اند.

بوش این کتاب را تا تابستان گذشته مخفی نگه داشته بود و جزییاتی از آن را منتشر نکرده بود. این کتاب از تصمیم پدرش برای شروع اولین جنگ عراق در سال 1991، شکست‌های اولیه او در زمینه‌های سیاسی و شکست سال 1992 او در برابر بیل کلینتون صحبت می‌کند. داستان‌های شخصی بوش پدر نیز در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به مرگ دختر او از سرطان خون و همچنین تمایل او برای ازدواج پسرش با تریشا نیکسون، دختر رییس‌جمهور سابق ریچارد نیکسون در دهه 1960 اشاره کرد.

به گفته کتاب، جورج اچ دبلیو بوش که اکنون 90 سال دارد، به این دلیل قصد نداشت برای بار دوم نامزد ریاست‌ جمهوری شود که احساس می‌کرد نقش او باعث موشکافی و مطالعات دقیق بیش از حد درباره پسرش نیل بوش می‌شد، پسری که در آن زمان با یک پرونده قضایی فدرال روبه‌رو بود. بوش نوشت: از اینکه می‌دید نیل به خاطر اینکه پسر رییس‌جمهور است انقدر تحت فشار قرار گرفته بسیار ناراحت بود.

اما بوش در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که پدرش یک دلیل نگرانی دیگر نیز داشت و دلیل او این بود که ضربان قلب او از حالت عادی خارج شده بود و او احساس خستگی زیاد می‌کرد.

بوش پسر به دوران خودش در کاخ سفید اشاره زیادی نمی‌کند، اما این موضوع را کاملا مشخص می‌کند که همیشه پدرش را به عنوان یک راهنمای کلیدی در کنارش داشته است. او همچنین این مساله را نیز رد کرد که تنها به خاطر مشکلات به وجود آمده طی دوران ریاست‌ جمهوری پدرش به جنگ با عراق رفته است. او نوشت: آنطور که بعضی‌ها می‌گفتند، من به خاطر سعی در به اتمام بردن کاری که پدرم شروع کرده بود وارد جنگ نشدم.

به گفته ناشر این کتاب «کراون» که شعبه ای از رندوم هاوس است، این کتاب زندگینامه در یک میلیون نسخه به بازار می آید.

خبر انتشار این کتاب در ماه جولای (تیر) اعلام شد و کراون اعلام کرد تاکنون هرگز یک رییس جمهوری آمریکا از خاطرات پدرش که یک رییس جمهوری دیگر باشد، از زاویه دید خودش و آنچه مشاهده کرده، سخن نگفته است.

برخلاف روسای جمهوری اخیر آمریکا جورج بوش پدر تنها رییس جمهوری است که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری‌اش اقدام به نوشتن کتاب خاطراتش نکرده است.

بوش پسر در دوران ریاست جمهوری اش کتاب «نقطه تصمیم» را منتشر کرد  که در اواخر سال 2010 پنج هفته کتاب شماره یک فهرست پرفروش‌های غیرداستانی آمریکا بود. از این کتاب بیش از 3 میلیون نسخه در دو شکل چاپی و الکترونیک به فروش رفت و پرفروش‌ترین کتاب خاطرات یک رییس جمهوری در تمام تاریخ شد.

نظر شما