شناسهٔ خبر: 24524 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قدردانی رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران از معاونت مطبوعاتی ارشاد

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران با تشکر از کلیه شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال مطبوعات و خبرگزاری‌ها از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به دلیل تلاش برای برگزاری شایسته نمایشگاه بیستم قدردانی کرد.

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدمهدی دانی با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها افزود: با توجه به اینکه نسبت به برگزاری نمایشگاه امسال از سوی معاونت مطبوعاتی تردید وجود داشت و از طرفی زمان اطلاع رسانی به رسانه‌ها نیز اندک بود اما برخلاف تصورف مطبوعات و خبرگزاری‌ها خیلی سریع حضور موثر و در شأن جایگاه خود را در نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: همه ساله برگزاری نمایشگاه مطبوعات با حاشیه‌هایی همراه بوده و این حواشی کام برخی از روزنامه‌نگاران و اصحاب جراید را تلخ کرده بود.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در ادامه از نحوه چینش غرفه‌ها در نمایشگاه فعلی مطبوعات همانند سال‌های گذشته انتقاد کرد و افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با عملکرد مطلوب و هوشمندانه در معرفی و انتخاب رسانه‌ها و غرفه‌های برتر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، موجبات فراموشی نحوه چینش غرفه‌ها را فراهم کند.

دانی افزود: همان گونه که گفته شد یکی دیگر از حواشی نمایشگاه مطبوعات در سال‌های گذشته، انتخاب رسانه برگزیده بود که موجب دلخوری و دلسردی رسانه‌های برگزیده عموما براساس خط مشی آنها و یا از روی سلیقه صورت می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از معاونت مطبوعاتی و نیز هیئت‌ داوران نمایشگاه انتظار می‌رود در انتخاب غرفه و یا رسانه‌های برتر تمام تلاش و دقت خود را به کار گیرد و معیارهایی چون انعکاس اخبار از منظر کمی و کیفی، جذب مخاطب و تعدات بازدیدکنندگان، برگزاری نشست‌های خبری و تخصصی، ابتکار، آراستگی و نظم، سرعت انتشار اخبار، برقراری ارتباط موثر با مخاطبان در قالب برگزاری نظرسنجی‌ها و توزیع پرسشنامه بین متخصصان و عموم بازدیدکنندگان، حضور میهمانان و مسئولان در غرفه‌ها را در نظر داشته باشد تا با لحاظ این معیارها و پس از انتخاب برگزیدگان نمایشگاه، برای هیچ یک از رسانه‌های شرکت‌کننده در بیستمین نمایشگاه مطبوعات شائبه‌ای به وجود نیاید.

دانی افزود: برای انتخاب برترین‌ها می‌توان از مردم و کلیه مراجعه‌کنندگان نیز نظرخواهی کرد.

نظر شما