شناسهٔ خبر: 24555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمی درباره داعش در راه جشنواره‌ی فیلم فجر

با اتمام فیلمبرداری «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی در لبنان، این فیلم برای حضور در جشنواره‌ی فیلم فجر آماده می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ تهیه‌کننده این فیلم درباره آخرین فیلمش با نام «آوازهای سرزمین من» بیان کرد: فیلمبرداری این فیلم چند روز پیش در کشور لبنان تمام شد و در مراحل آخر تدوین است. موضوع این فیلم درباره گروه تروریستی داعش است و همه بازیگران آن لبنانی، مصری و سوریه‌ای هستند که برای جشنواره فیلم فجر پیش رو آماده می‌شود و فکر می‌کنم استقبال خوبی از این فیلم در جشنواره و در نهایت در دنیا شود.
او ادامه داد: فیلم «آوازهای سرزمین من» یک کار ارزشی در جهان اسلام است که بعد از هشت سال وقفه فعالیت من در سینما بعد از فیلم «هور در آتش» و «اشک سرما»ساخته شده است.
تهیه‌کننده «ضیافت» تصریح کرد: در طول هشت سالی که در سینما فعالیت نداشتم حدود 80 تله‌فیلم برای سازمان صداوسیما و سریال‌هایی مانند «همسفران»، «خانه پرنده»، «حجر بن عدی» و ... ساختم. اخیراً هم با دو فیلم سینمایی «کبریت سوخته» و «آوازهای سرزمین من» به سینما برگشته‌ام.

شریفی بیان کرد: فیلم‌هایی که من در رابطه با دفاع مقدس ساخته‌ام ماندگار است و دوست داشتم اولین کسی باشم که درباره داعش فیلم می‌سازد زیرا من به عنوان یک تهیه‌کننده بیش از 140 فیلم ساخته‌ام.

او همچنین درباره سختی‌های ساخت فیلم در کشور لبنان گفت: ساخت فیلم در کشور لبنان بسیار خطرناک است و من آن را به همکارانم توصیه نمی‌کنم، زیرا هزینه آن نیز سنگین است و جالب است بدانید مثلاً برای یک روز سیاه‌لشگر در این کشور حدود 170 هزار تومان باید هزینه کرد.

این تهیه کننده با بیان این‌که یک میلیارد تومان هزینه ساخت این فیلم شده است اظهار کرد: هر کسی فیلم را ببینند شاید باورش نشود که یک میلیارد تومان برای آن هزینه کرده‌ام زیرا هزینه ساخت یک چنین فیلمی حدود سه میلیارد تومان برآورد می‌شود.IMAGE634128126478281250.JPG

او هم‌چنین درباره جایگاه سینمای دفاع مقدس در ایران افزود: من با ژانر دفاع مقدس به سینما ورود پیدا کرده‌ام و عاشق این نوع سینما هستم، اما متأسفانه این ژانر به فراموشی سپرده شده زیرا اصولاً فیلم‌هایی که در یک دهه ساخته شده‌اند به صورت گیشه‌ای و بدون مفهوم و معنا بوده‌اند و به نوعی از دفاع مقدس سوء‌استفاده شده، بنابراین منجر به عدم استقبال بیننده‌ها از این ژانر سینمایی شده است. این در حالی است که ما در دفاع مقدس فیلم‌های خوب و ماندگاری همچون فیلم‌های حاتمی‌کیا و مرحوم ملاقلی‌پور یا فیلم‌هایی که من ساخته‌ام، داشته‌ایم.

شریفی گفت: من آرزو می‌کنم ارگان‌هایی که بودجه فرهنگی در اختیار دارند آن را در راه دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کنند زیرا بخش خصوصی که من هم جزو آن هستم نمی‌توانیم با ساخت فیلم دفاع مقدس دوام بیاوریم و ممکن است بازگشت سرمایه نداشته باشیم. این فیلم‌های عقیدتی، ماندگار و انتقال‌دهنده رشادت‌ها و مقاومت ایرانی‌ها در برابر بعثی‌ها است و ما باید آن را به تصویر بکشیم و به نسل بعدی انتقال دهیم.

نظر شما