شناسهٔ خبر: 24794 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استادان علوم سیاسی درباره اعتدال سخن می‌گویند

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با مشارکت انجمن علوم سیاسی ایران و تعداد دیگری از نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی «همایش ملی اعتدال» را در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با مشارکت انجمن علوم سیاسی ایران و تعداد دیگری از نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی همایش ملی اعتدال را در سالن همایش‌های کتابخانه ملی روز چهارشنبه ۲۸ آبان برگزار می‌کند.


دکتر سیدرضا صالحی امیری (رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران) و دکتر محمد امین قانعی راد (رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران) به ترتیب مدیریت و دبیر علمی این همایش یک روزه را بر عهده خواهند داشت. سخنرانان اصلی مراسم افتتاحیه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و دکتر شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده هستند.

پس از افتتاحیه، میزگردهای علمی همایش آغاز خواهد شد که در هر میزگردی بین چهار تا پنج سخنرانی انجام می‌شود. میزگرد نخست با عنوان «اعتدال در قرآن و اندیشه اسلامی» با مدیریت دکتر اشرف بروجردی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، نشست دوم با عنوان «اعتدال در ادبیات و اندیشه ایرانی» به مدیریت دکتر شهاب الدین عادل، (رییس دانشکده سینما تئاتر) میزگرد سوم با عنوان «اعتدال و مسایل زنان» به مدیریت دکتر سوسن باستانی (سرپرست راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری) در صبح برگزار می‌شود.

در بعدازظهر از ساعت ۱۴ سه میزگرد دیگر به صورت همزمان در سه سالن برگزارمی‌شود. در میزگرد چهارم «بنیان‌های نظری و جامعه‌شناختی اعتدال» با مدیریت دکتر محمد فاضلی (جامعه‌شناس رفاه اجتماعی و عضو سابق هیات علمی دانشگاه مازندران)، نشست پنجم «اندیشه و رفتار سیاسی اعتدال» با مدیریت دکتر مجتبی مقصودی (عضو هیات علمی و دانشیار گروه علوم سیاسی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی) و میزگرد ششم با عنوان «رویکرد اعتدال و توسعه» با مدیریت دکتر محمد حسین شریف‌زادگان (سیاستمدار و مدیر عامل اسبق سازمان تامین اجتماعی) مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر طبق برنامه اولیه در میزگرد پنجم، دکتر عباس عبدی، دکتر جعفر حق پناه سیاسی، دکتر فائز دین‌پرست، دکتر شهناز صداقت‌زادگان و سید ابوتراب فاضل سخنرانی خواهند داشت.

این نشست در سالن همایش‌های کتابخانه ملی روز چهارشنبه (۲۸ آبان) از ساعت ۸ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

نظر شما