شناسهٔ خبر: 25092 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۹ تصویرگر ایرانی منتخب جشنواره کتاب کودک کره جنوبی شدند

نام ۹ تصویرگر ایرانی کتاب های کودک و نوجوان در میان منتخبان اولیه آسیایی جشنواره بین المللی کتاب کودک جزیره نامی کره جنوبی قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، جشنواره نامی یا نامبوک، از سال ۲۰۰۵ در جزیزه نامی که یکی از حامیان جایزه هانس کریستین اندرسن در کره است، برگزار می شود.

'مین بیونگدو' کاشف و صاحب جزیره نامی، از حدود ۵۰ سال پیش حمایت خود از انجمن های هنری را آغاز کرد و کمک های مالی او شامل انجمن های موسیقی، برگزاری برنامه های هنری و کمک به نویسندگان کتاب های کودکان شده است.

در مرحله اولیه، ثبت نام از تصویرگران به صورت آنلاین صورت گرفت و پس از داوری اولیه فهرستی از سوی هیات داوران برای مرحله دوم انتخاب شد.

از بین تصویرگران انتخابی در مرحله اول حدود ۴۹ درصد سهم آسیا است که نام ۹ نفر ایرانی نیز در میان آنان به چشم می خورد.

به گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دو اثر متعلق به کتاب های کانون به نام های «پرنده ای که شبیه هیچ پرنده ای نبود» به تصویرگری «ملیکا سعیدا» و «سلیمان و بلقیس» به تصویرگری زنده یاد علی عامه کن در بین این آثار دیده می شود.

یکتا جبلی، نرگس محمدی، علی دلاوند، رضا دلاوند، زهرا محمدنژاد، حسن عامه کن و آذر تیموری دیگر تصویرگران ایرانی برگزیده مرحله اول این جشنواره هستند.

این جزیره که هر سال حدود دو و نیم میلیون نفر از آن بازدید می کنند به عنوان یکی از حامیان فرهنگ به صورت عام و کتاب های کودک به صورت خاص در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار مسابقه تصویرگری کتاب کودک نامبوک را برگزار کرد.

جوایزی نیز شامل جایزه اول به مبلغ پنج هزار دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهدا جوایز، دو جایزه طلایی جزیره دو هزار دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهدا جوایز، پنج جایزه سبز جزیره و یک هزار دلار آمریکا و ده جایزه مخصوص به برگزیدگان اهدا می شود.

نظر شما