شناسهٔ خبر: 25117 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد هرگونه تغییر در برگزیدگان جایزه جلال را رد کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه تغییر و اعمال نفوذ در معرفی برگزیدگان هفتمین جایزه ادبی جلال آل احمد را رد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی جنتی بعدازظهر امروز دوشنبه و در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جایزه ادبی جلال آل احمد در جمع خبرنگاران و در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه برگزیدگان این جایزه در دقیقه ۹۰ تغییر کرده اند و این تغییر با اعمال نظر وی صورت گرفته گفت: برگزیدگان جشنواره جلال هیچ تغییر نکرده اند و این موضوع را برای اولین بار است که می شنوم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شیوه نامه برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد تغییر کند تا سایر کشورها نیز در آن شرکت کنند گفت: فعلا بحث تغییر در شیوه نامه نیست بلکه به دنبال آن هستیم تا با گسترش این جایزه سایر کشورها نیز بتوانند در آن مشارکت کنند.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه تنها دو کشور دیگر (افغانستان و تاجیکستان) به جز ایران فارسی زبان هستند گفت: البته در حوزه تمدنی ایران بزرگ کشورهای دیگری قرار دارند که نویسندگان خوبی در آنها قلم می زنند.

وی در این زمینه کشور هند را مثال زد که ۱۲۰ دپارتمان زبان فارسی در دانشگاه های آن فعال بوده و نویسندگان آن اهل قلم، نوشتن و شعر به زبان فارسی هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره برگزاری دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی گفت: هفته آینده با برگزاری نشستی خبری به طور مفصل درباره این اجلاس و اهداف آن صحبت خواهم کرد.

نظر شما