شناسهٔ خبر: 25125 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کویتی‌ها بیشتر کدام کتاب‌های ایرانی را دوست دارند؟

نماینده گروه انتشاراتی الهدی که به نمایندگی از مؤسسات نشر کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت شرکت کرده، گفت: بازدیدکنندگان این نمایشگاه، بیش‌تر خواهان رمان و آثار ادبی ایران هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید دهدشتی معاون تولید و انتشارات این مؤسسه و نماینده اعزامی الهدی به نمایشگاه کتاب کویت گفت: نمایشگاه سی و نهم کتاب کویت، روز چهاشنبه ۱۹ نوامبر، مصادف با ۲۸ آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کویت افتتاح شد. در این دوره از نمایشگاه ۵۱۹ ناشر از ۲۸ کشور شرکت کرده‌اند که انتشارات الهدی با ۱۲۰ عنوان کتاب متنوع در غرفه‌ای به مساحت ۲۰ متر به نمایندگی از تمام ناشران ایرانی در این نمایشگاه حضور دارد.

وی افزود: نمونه کتاب‌های آژانس ادبی نوروز و بروشور معرفی کتاب‌ها با ترجمه عربی به ناشران برجسته و شاخص حاضر در نمایشگاه ارائه شده و آنان در حال بررسی خرید حق نشر (رایت) این آثار هستند.

دهدشتی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب کویت، به هیچ وجه تخصصی نیست و آثار عمومی در آن بیش‌تر عرضه می‌شود، گفت: بازدیدکنندگان طرفدار آثار کشورمان از کمی عناوین در غرفه ما به نمایندگی از تمام ناشران جمهوری اسلامی ایران گله‌مند بودند. کتاب‌های ادبی و رمان‌های جدید ایرانی در نمایشگاه کتاب کویت، بسیار خواهان دارد.

غرفه نشر الهدی در نمایشگاه کتاب کویت، روبه‌روی غرفه عربستان سعودی واقع شده است. غیر از الهدی، انتشارات ایرانی احسان نیز با آثاری درباره اهل سنت در نمایشگاه کتاب کویت حضور دارد که امروز، دوشنبه خودش را به این نمایشگاه رسانده است.

سی و نهمین نمایشگاه کتاب کویت به مدت ۱۰ روز تا هشتم آذرماه دایر است.

نظر شما