شناسهٔ خبر: 25190 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سكه‌های پيش از اسلام» و «معماران و معماری سنتی ايران» در آستانه چاپ

كتاب‌هاي«سكه‌هاي پيش از اسلام» تاليف فاطمه جهانپور و كتاب «معماران و معماري سنتي ايران» تاليف رجبعلي لباف خانيكي و هادي تقي‌زاده از سوی انتشارات میراث فرهنگی خراسان رضوی در آستانه چاپ قرار دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوی توضیح داد:  موضوع تحقيق و پژوهش، انتشار كتاب و مقالات مرتبط با ماموريت‌هاي اين اداره كل يكي از مهم‌ترين برنامه‌هايي است كه از سوي اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي دنبال مي‌شود و خوشبختانه امسال اين اداره كل موفق به انتشار و چاپ سه كتاب تخصصي شد.

رجبعلي لباف‌خانيكي افزود:  اكنون اطلاعات بسيار زياد و ارزشمندي در آرشيو اين اداره كل موجود است كه به دليل نبود اعتبار چاپ و منتشر نشده‌اند.

این مقام مسئول افزود: در سال جاري  كتاب «كاروانسراهاي خراسان رضوي» تاليف رجبعلي لباف خانيكي، محمود بختياري شهري و بهزاد نعمتي و كتاب «جايگاه سفال‌هاي آستان قدس رضوي در سفالگري ايران» (چاپ شده توسط آستان قدس رضوي) چاپ و منتشر شده و كتاب‌هاي«سكه‌هاي پيش از اسلام» تاليف فاطمه جهانپور و كتاب «معماران و معماري سنتي ايران» تاليف رجبعلي لباف خانيكي و هادي تقي‌زاده در آستانه چاپ قرار دارد.
 
لباف‌خانيكي اظهار كرد: كتاب سكه‌هاي پيش از اسلام موجود در گنجينه توس تهيه شده كه در اين كتاب اطلاعات جامع هر سكه و تصوير آن و زمان ضرب و وضعيت اجتماعي دوره مربوط به سكه توضيح داده شده است. كتاب معماران و معماري سنتي در خراسان نيز حاوي زندگينامه قريب به ۷۵ تن از معماران سنتي خراسان است و واژه نامه‌اي از اصطلاحات معماري سنتي و معرفي بناها و ابنيه تاريخي خراسان آن را كامل كرده است.

نظر شما