شناسهٔ خبر: 25333 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خبرهای تازه از نمایشگاه کتاب تهران

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اوایل دی ماه را زمان آغاز ثبت نام از ناشران داخلی برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ امیر مسعود شهرام نیا مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران پیرامون ثبت نام از ناشران داخلی و خارجی برای نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت ثبت نام آنلاین از ناشران خارجی نیز آغاز شد ضمن اینکه برای اولین بار برای همه نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور بروشورهایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه به جز ثبت نام آنلاین هم طرق دیگری در نظر گرفته شده، افزود: این ثبت نام از ناشران خارجی تا آغاز سال میلادی ادامه دارد ضمن اینکه فرصتی هم معمولا تا پایان دسامبر برای ناشرانی که احیانا تمایل به حضور داشته و فرصت ثبت نام نداشته‌اند در نظر گرفته خواهد شد.

 مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌ها اوایل دی را زمان ثبت نام ناشران داخلی برای نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد، گفت: ثبت نام برای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از اوایل دی ماه آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته تعرفه مشخصی و ثابتی برای ناشران داخلی و خارجی جهت پرداخت هزینه غرفه اختصاص یافته بود آیا این موضوع امسال هم یکسان است، توضیح داد: به نظر این تصمیم سال گذشته درست نبود از این رو برای نمایشگاه بیست و هشتم در سال 94 تعرفه به نرخ ارزی برگشته است، به این دلیل که امکانات ما کم است، با کاهشی از عرف بین‌المللی ثبت نام را انجام می‌دهیم.

وی در پایان با بیان این مطلب که جدولی آماده و به تایید آقای صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد رسیده است، گفت: هرگونه تغییر در شرایط باید به تصویب شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب برسد از این رو تمام این موارد پس از ابلاغ احکام شورای سیاستگذاری در جلسه‌ای مطرح شده و باید مصوب شود تا پس از آن اطلاع رسانی گردد. در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای ناشران خصوصی، اجاره غرفه های کمتر از 9 متر، 30 هزار تومان، از 9 تا 24 متر، 34 هزار تومان، از 25 تا 48 متر، 55 هزار تومان، از 49 تا 100 متر، 70 هزار تومان و از 101 متر به بالا 100 هزار تومان تعیین شده است. این گزارش اضافه می‌کند، قیمت اجاره غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دوره بیست و ششم متری 25 هزار تومان برای غرفه های کمتر از 9 متر، 25 هزار تومان و برای غرفه های بیشتر از 100 متر، 50 هزار تومان بود.

نظر شما