شناسهٔ خبر: 25344 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حدادعادل: رای اعتماد مجلس به همه وزرا مشروط است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی حضورش در مراسم معارفه وزیر علوم را نقطه پایانی بر سر مسائل مجلس و دولت در موضوع رای اعتماد خواند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم ضمن تبریک به دکتر فرهادی گفت: حضور من و عده دیگری از نمایندگان در جلسه معارفه وزیر با وجود جلسه علنی به این معنی است که نقطه پایانی باشد بر سر مسائل مجلس و دولت در رای اعتماد به وزیر علوم و نقطه آغازی برای فرهادی باشد تا این وزارتخانه را اداره کند.

وی ادامه داد: مجلس تا حدود زیادی به این باور رسیده است که فرهادی می تواند موفق باشد و مجلس همانطور که رای اعتماد نشان داد آماده همکاری با وی است.

حداد عادل افزود: وزارت علوم همیشه یک فضای داغ و پرتپش سیاسی بوده است و هیچ وقت نمی شود سیاست را از دانشگاه جدا کرد. حساسیت مجلس در ابتدای کار نسبت به وزیر و مسائل سیاسی طبیعی است و ما امیدواریم بعد از این حساسیت این چنین وجود نداشته باشد و میدان همکاری مجلس و وزارت علوم میدان کار و برنامه های اجرایی باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی در جلسه رای اعتماد به وزیر اینگونه مطرح کردند که بین مجلس و فرهادی تعاملی صورت گرفته است، گفت: داد و ستدی صورت نگرفته است. مسلم بدانید اگر منظور از تعامل، تفاهم است آن را قبول داریم اما اگر قول و قرار و داد و ستدی بین مجلس و وزیر بوده است قطعا آن را قبول نداریم.

وی در مورد انتقاد مجلس نسبت به وزیر جدید گفت: قانونا همه چیز ممکن است اما ما هرگز آرزو نمی کنیم وقت وزیر را با کارت زرد و قرمز بگیریم یا بیش از حد درگیری و مسائلی در این زمینه داشته باشیم اما رای اعتماد نمایندگان مجلس به همه وزرا مشروط است.

حداد عادل در رابطه با تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد نیز گفت: ضرری ندارد اگر عیب و نقصی در این دانشگاه است رئیس و مدیران آن با مسائل آشنا شوند و اگر عیب و نقصی هم نباشد مجلس اعلام می کند در تحقیق و تفحص به چیزی نرسیدیم. بنابراین دانشگاه آزاد نباید نگران باشد چون نمایندگان نسبت به تحقیق و تفحص نظر شخصی ندارند.

  •  

نظر شما