شناسهٔ خبر: 25381 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی نجفی برای کمک به فرهادی

سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی خود را برای کمک به فرهادی و نظام آموزش عالی اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر محمد علی نجفی در مراسم تودیع خود و معارفه وزیر علوم جدید با اشاره به مدت کوتاهی که در وزارت علوم سمت داشت، گفت: این دوره کوتاه با حضور همکاران سالهای گذشته و دورم طی شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت با مجموعه ای همکار بودم که در آن زمان که من در وزارت علوم حضور داشتم دانشجو بودند و اکنون به عنوان استاد وارد دانشگاه شده بودند و این همکاری تداوم داشت، دوران خوبی بود، در این مدت تلاش شبانه روزی با همکاران وزارت علوم و دانشگاههای کشور داشتیم و من از همه تشکر می کنم.

نجفی به دکتر فرهادی وزیر علوم جدید اشاره کرد و گفت: دکتر فرهادی از مدیران باتجربه، عالم و لایق نظام هستند که مدتی گوشه عزلت گزیده بودند و بیشتر به کار علمی و تحقیقی می پرداختند تا فعالیت اجرایی که با توجه به شرایط عمومی که بر کشور حاکم بود، احساس مسئولیت کرده و این پست را قبول کردند تا یک برگه پرافتخار دیگر به کارنامه خود بیفزایند.

وی ادامه داد: دکتر فرهادی در حالی امروز وارد وزارت علوم شد که آرامش و روحیه همدلی و همکاری بر این مجموعه حاکم است.

نجفی افزود: مجلس با رای خوب، وی را تایید کرد و امیدواریم در این مدتی که فرصت خدمت دارد بتواند به خوبی فعالیت کنند.

وی به جلسه ای که با دولت داشته اشاره کرد و گفت: در جلسه قبلی که با دولت داشتم در حد ۱۵ دقیقه مهمترین مشکلات و چالش های وزارت علوم را خدمت رئیس جمهور عنوان کردم و اکنون به هر شکلی که دکتر فرهادی صلاح بداند در خدمت وی و نظام آموزش عالی خواهم بود.

در ادامه کلیپی از صحبت های نجفی پخش شد که در آن کلیپ به مسائلی اشاره کرد. وی گفت زمانی که استیضاح فرجی دانا انجام شد، نگرانی هایی همراه با ابهام در فضای دانشگاه حاکم بود و اینکه برنامه دولت در مسائل علم و فناوری چه فرجامی خواهد داشت. دکتر روحانی برای جلوگیری از این شوک به دانشگاهها از من خواست تا مسئولیت وزارت علوم را بپذیریم و من نیز پذیرفتم. در این مدت اصلا به این مسئله فکر نکردم که دوره کوتاهی این مسئولیت را دارم.

وی ادامه داد: دو گروه برنامه در این مدت برنامه ریزی کردم. برنامه های کوتاه مدت و روزمره که انجام می شد و ما تلاش می کردیم این برنامه ها به خوبی اجرا شود و دسته دوم برنامه هایی که درازمدت تر بود و حتی شامل مسائل استراتژیک مثل تنظیم برنامه راهبری نظام آموزش عالی برای رسیدن به اهداف ۱۴۰۴ را در بر می گرفت و ایجاد ساز و کاری که به این مسائل پرداخته شود و برنامه ما عملیاتی کردن این برنامه ها بود اما به علت زمان کوتاه نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم و در مسائل اجرایی با هیچ مشکل حادی دست و پنجه نرم نکردیم.

نظر شما