شناسهٔ خبر: 25382 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلتنگی برای درخت‌های بلندترین خیابان خاورمیانه

46 هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز، آثار هنری‌شان را با موضوع «درخت» در گالری «حنا» به‌نمایش گذاشته‌اند.

1417259753398_592_635057710074130715_L.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ گیو شریف - مدیر نگارخانه حنا - درباره‌ی برپایی نمایشگاه «چون نسیم بر تن درخت» اظهار کرد: 49 اثر نقاشی و مجسمه از 46 هنرمند روی دیوار رفته است. ابعاد، سبک و تکنیک‌های مختلف این آثار باعث شده است نمایشگاه متنوعی برای بازدید علاقه‌مندان به‌وجود آید.

او ادامه داد: تم اصلی همه‌ی آثار «درخت» است. گالری «حنا» با همکاری و همراهی گالری «آتبین» این پروژه را آغاز کرد. برخی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه از قبل در ذهن ما بودند و برخی دیگر نیز در روند آماده‌سازی نمایشگاه به آن پیوستند.

مدیر گالری «حنا» همچنین بیان کرد: ابتدا قرار بود این نمایشگاه شامل آثاری از هنرمندان جوان باشد، اما در نهایت، تعدادی از هنرمندان پیشکسوت هم آثاری را به نمایشگاه ارائه کردند.

شریف افزود: همکاری دو گالری برای برپایی این نمایشگاه اتفاق خوبی بود و این همکاری مشترک در مسیر خود موفق عمل کرد. نمایشگاه «چون نسیم بر تن درخت» با همکاری دو گالری «حنا» و «آتبین» در گالری حنا برپا شده است.

 

 

گیو شریف و فرهاد آذرین - مدیر گالری آتبین - در متنی برای این نمایشگاه نوشته‌اند «شهری که در آن زندگی می‌کنیم زمانی معروف بود به آب و هوای دلچسب کوهپایه‌ای و محله‌های سبز و کوچه‌های درختی و قنات‌های پر آب و خنکش که حالا از هیچ کدام خبری نیست.

چنارهای بلند چترزده بر بلندترین خیابان خاورمیانه را آفت زده و کسی دلش نمی‌خواهد در کوچه‌های زعفرانیه قدم بزند. از خنکای نسیم غروب‌های تابستان گلابدره که خبری نیست؛ خانه‌های آجری نقلی محمودیه و داوودیه با آن حیاط‌های دنج‌شان را هم جنگلی از ساختمان‌های بدشکل و بدساز بلعیده است.

همین الهیه، اگر معروف بود به خوش‌نشینی و صفا، از صدقه سر همین درخت‌ها بود و باغ‌های نسترن و چنارهای راست‌قامتش که به خدا نمی‌دانم قدر و قیمت امروزش از سر چیست؟

شما را نمی‌دانم، اما ما که بسیار دل‌مان برای آن درخت‌ها، پرنده‌های لابه‌لای‌شان و نسیم روی تن‌شان تنگ می‌شود. از آن‌ها که هیچ خبری نیست، تلاش کردیم مهمان‌تان کنیم به باغی کوچک از درختانی که دیگر نیستند.»

این نمایشگاه از 7 تا 21 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری حنا به نشانی خیابان دولت، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی، خیابان جهانتاب، بیگلرپور شرقی، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی و مجسمه‌سازی است.

نظر شما