شناسهٔ خبر: 25406 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارات نواده ستارخان درباره یک فیلم

نواده ستارخان، سردار ملی با ابراز خرسندی از ساخت مستند «عیار مشروطه» گفت: این فیلم تا حدود زیادی توانست مشروطیت و ستارخان را معرفی کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سامی سردار ملی که روز 9 آذر ماه همزمان با نمایش فیلم «عیار مشروطه» در جشنواره سینما حقیقت حضور داشت ادامه داد: ظرفیت‌های مردم متفاوت است، در فیلم «عیار مشروطه» کارگردان و سفارش دهنده فیلم مطابق با ظرفیت خود تلاش کردند، مشروطیت و ستارخان را در مدت زمان 70 دقیقه‌ای این فیلم مطرح کنند اما دراین مدت نمی‌توان تمام وجوه مشروطیت و ستارخان را معرفی کرد اما با این حال توانستند حق مطلب را ادا کنند.

وی افزود: البته مورد کوچکی در زمینه ترجمه اشعار وجود داشت که سهوا اتفاق افتاده بود و برخی از ترجمه اشعار کمی ایراد داشت.

نواده ستارخان درباره نمایش این فیلم در تبریز توضیح داد: این فیلم تا به حال اکران نشده است و اولین رونمایی آن در جشنواره سینما حقیقت است. اما خود من رایزنی زیادی انجام دادم و دوست داشتم فیلم 25 آبان ماه همزمان با صدمین سالروز وفات ستارخان در تبریز اکران می‌شد که متاسفانه چنین نشد. اما 19 دی ماه امسال قرار است، بزرگداشتی برای ستارخان برگزار شود که 1417341120805_34.jpgامیدوارم تا آن زمان اداره ارشاد تبریز بتواند این فیلم را برای پخش آماده کند.

سامی سردار ملی یادآور شد: سال 51 نیز زنده‌یاد علی حاتمی فیلم ستارخان را با بازی علی نصیریان ساخت اما با توجه به فضای آن زمان و اختناق طاغوت ایشان یا نتوانست به حقایق تاریخی بپردازد یا اینکه توانش در آن حد بود. به همین دلیل متاسفانه فیلم بسیار ضعیفی شد که در همان دوره هم با انتقاد بسیاری منتقدان و مورخان روبرو شد اما به هر حال ساخت فیلم در آن دوره جای قدردانی دارد.

فیلم «عیار مشروطه» ساخته محمود یارمحمدلو اثری است که به مناسبت صدمین سالگرد وفات ستارخان سردار ملی مشروطه خواه ساخته شده و به عنوان یکی از فیلم‌های افتتاحیه جشنواره سینما حقیقت امروز 9 آذر ماه به نمایش درآمد.

نظر شما