شناسهٔ خبر: 25419 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محدودیت های دانشگاه تهران برای برگزاری مراسم روز دانشجو

دبیر یک تشکل دانشجویی در دانشگاه تهران از اعمال محدودیت برای اجرای برنامه های روز دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رضا نظری - دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به برنامه های روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: از آنجا که ریاست محترم جمهور در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در دانشگاه تهران از عدم صحبت تشکل های دانشجوئی ابراز تاسف کرده بود، آبان ماه امسال طی یک نامه رسمی از ایشان برای حضور در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه تهران دعوت کردیم تا با حضور در این مراسم صحبت های دانشجویان نیز شنیده شود. چرا که ایشان نیز مانند ما معتقدند دوران مونولوگ به پایان رسیده اما متاسفانه تاکنون جواب مشخصی دریافت نکردیم.

وی افزود: البته مسئولان وزارت علوم اعلام کرده اند تا آخر هفته این موضوع مشخص می شود اما متاسفانه دانشگاه محدودیت هایی را برای برگزاری مراسم ۱۶ آذر در نظر گرفته است که البته با اعتراض ما همراه بوده است و دانشگاه با استدلال های امنیتی حکم کرده است که تمام تشکل های دانشجویی باید فقط در روز ۱۶ آذر مراسم برگزار کنند و اجازه برگزاری مراسم در دیگر روزهای هفته را ندارند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: از طرف دیگر دانشگاه با یک تصمیم یک طرفه اعلام کرده است که ۲ سالن اصلی دانشگاه فقط در اختیار ۲ تشکل دانشجوئی که آن ها را نیز دانشگاه از قبل مشخص کرده است قرار خواهد گرفت. یعنی عملا جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل را از حق انتخاب سالن محروم کرده اند و همین طور که اشاره کردم اجازه برگزاری مراسم را در روزهای دیگر نیز نمی دهند.

نظری در ادامه با اشاره به تصمیمات مسئولان دانشگاه تهران برای روز دانشجو  گفت: این اقدام دانشگاه یک محدودیت جدی بر سر راه تشکل های دانشجوئی است دانشگاه هنوز پاسخ نهایی را به ما اعلام نکرده و ما منتظر تصمیم عادلانه دانشگاه هستیم.

وی اظهار داشت: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران همچنین در حال پیگیری حضور دکتر ظریف در مراسم روز ۱۶ آذر دانشگاه تهران می باشد

نظر شما