شناسهٔ خبر: 25432 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش تعامل بین دانشگاه آزاد و نمایندگان مجلس

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی شورای راهبردی معاونت پارلمانی از تقویت ارتباط دانشگاه آزاد و مجلس خبر داد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام علی عسگری با اشاره به تشکیل شورای راهبردی معاونت پارلمانی در دانشگاه آزاد اسلامی و ضرورت تشکیل این شورا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد علمی مردم بنیاد کشور است که گستره علمی آن تمام کشور را فراگرفته است و به عنوان یک دانشگاه اثر گذار در کشور تقریبا نیمی از بار علمی را بر دوش کشیده و از نظر بودجه ای نیز بودجه دولتی ندارد.

وی ادامه داد: این دانشگاه حدود ۵ میلیون فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است و تعداد قابل توجه ای از نمایندگان از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هستند یعنی بالای ۶۰ نفر از نمایندگان فارغ التحصیل دانشگاه هستند و تعداد قابل توجه‌ای از نمایندگان از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد هستند .

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سیاست دکتر میرزاده در دوران جدید مدیریت مبتنی بر شورا و مشورت است ما هیات امنا های استانی را در دوره دکتر میرزاده می بینیم که فعال شده اند حتی بودجه ریزی در دانشگاه نیز با نظر هیات امنای استانی است و در هر معاونت، یک شورای راهبردی ایجاد شده است که معاونت پارلمانی را هم شامل می شود.

وی ادامه داد: درراستای اجرای یکی از بندهای ماده ۱۴ اساسنامه دانشگاه آزاد، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تبیین سیاست ها و خط مشی های راهبردی و ایجاد تعامل میان دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی، شورای راهبردی معاونت پارلمانی راه اندازی می شود. در ضمن اداره کل مقررات و طرح ها و لوایح به عنوان یک اداره کل جدید در دانشگاه فعال شده است و انجام وظیفه می کند.

وی افزود:  اولین کار تصویب آیین نامه شورا توسط شورای راهبردی پیشنهادی است  و به طور عمده هدف از راه اندازی این شورا ترویج فرهنگ گفتگو و تعامل بین دانشگاه و نمایندگان مجلس، تعامل دانشگاه و مجلس درحوزه های مختلف و عمدتا کسب نقطه نظرات نمایندگان برای ارتقاء بخشی دانشگاه است.  

نظر شما