شناسهٔ خبر: 25468 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه کتاب سال واتراستونز به هنرپیشه سابق رسید

«مینیاتوریست» جسی بورتون، با پشت سر گذاشتن 7 رقیب سرسخت ازجمله کتاب برنده من‌بوکر 2014 ریچارد فلاناگان، به عنوان برنده جایزه کتاب سال واتراستونز معرفی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ هنرپیشه‌ای که اکنون نویسنده شده، برنده جایزه کتاب سال واتراستونز ۲۰۱۴ شد و جالب اینجاست که نوشته وی توانست رقبای بزرگی مانند ریچارد فلاناگان –برنده من بوکر۲۰۱۴ – را پشت سر بگذارد.
بورتون رمان مینیاتوریست را در طول ۴ سال و زمانی که هنرپیشه بود، نوشته است. داستان کتاب درباره عروس جوانی است که در آمستردام قرن هفدهم زندگی می‌کند و مینیاتور بدلی را به عنوان هدیه عروسی دریافت می‌کند.
کتاب این نویسنده ۳۱ ساله، در ماه جولای ۲۰۱۴ راهی بازار شد و به عنوان کتاب پرفروش مورد استقبال قرار گرفت. بورتون هفته گذشته جایزه کتاب ملی در بخش نویسنده تازه کاررا نیز دریافت کرد. فکر نوشتن کتاب در تعطیلات ۲۰۰۹ بورتون در آمستردام در موزه ریجکس از روی شخصیت پترونلا اورتمان که همسرش تاجر ابریشم بود، شکل گرفت.
نام ۸ نویسنده برجسته در لیست فینالیست‌های امسال وجود داشت که درنهایت جسی بورتون هنرپیشه سابق تئاتر و بازیگر در سریال کودک، برنده اعلام شد.
جیمز داونت، مدیر واتراستونز گفت اولین کتاب جسی، خواننده را با هیجان زنده مواجه می‌کند و سرشار از موفقیت خیره‌کننده شده است.
کتاب برنده‌شده این شانس را دارد که در فروشگاه‌های واتراستونز بهتر فروش رفته و تعداد بیشتری فروخته شود.

نظر شما