شناسهٔ خبر: 25561 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنرانی‌های جی‌کی رولینگ در هاروارد کتاب می‌َشود

متن سخنرانی جی‌کی رولینگ خالق مجموعه «هری پاتر» در دیدارش از دانشگاه هاروارد در قالب یک کتاب چاپی و الکترونیک به بازار می‌آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛  خانه نشر لیتل براون بوک گروپ نسخه‌ای ویژه و طراحی شده از سخنرانی جی‌کی رولینگ را که در دانشگاه هاروارد برگزار شده، منتشر خواهد کرد.

«زندگی‌های بسیار خوب: سودهای حاشیه‌ای شکست و اهمیت قوه تخیل» دربرگیرنده متن سخنرانی رولینگ است که سال 2008 برای دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد انجام داد.

جوئل هولند مسئولیت طراحی این کتاب را بر عهده خواهد داشت و 90 درصد سودهای به دست آمده از فروش آن به سازمان خیریه لوموس متعلق به رولینگ خواهد رسید که به کودکان محروم کمک می‌کند. 10 درصد باقی مانده هم به کمک مالی در سراسر دانشگاه هاروارد تعلق خواهد گرفت. لیتل براون بوک گروپ و لیتل براون اند کمپانی در ایالات‌متحده نیز به سازمان خیریه لوموس کمک مالی خواهند کرد.

درو گیلپین فاست مدیر دانشگاه هاروارد گفت: من سخنرانی‌های جشن‌های فارغ‌التحصیلی بسیاری را شنیده‌ام، اما هیچ کدامشان به اندازه سخنرانی جی‌کی‌ رولینگ تاثیرگذار و خاطره برانگیز نبوده‌اند. سال‌ها بعد از بازدید او از دانشگاه هاروارد هنوز هم مردم درباره آن سخنرانی صحبت می‌کنند و هنوز هم از این ایده الهام می‌گیرند که توسط او در سخنرانی‌اش مطرح شد و می‌گفت که یک زندگی با ارزش اغلب به این معنی است که جرات این را داشته باشیم ریسک شکست را به جان بخریم. او مثالی قدرتمند را مجسم کرد و سخنرانی‌اش هدیه‌ای واقعی به تمام کسانی که آن را در آن هنگام شنیدند و تمام کسانی که الان آن را می‌خوانند بوده و هست.

«زندگی‌های خیلی خوب» در سراسر جهان به زبان انگلیسی به چاپ خواهد رسید. این کتاب روز چهاردهم ماه آوریل به قیمت 9.99 یورو به صورت چاپی و همچنین به صورت کتاب الکترونیکی منتشر می‌شود.

نظر شما