شناسهٔ خبر: 25593 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشر کتاب در کشور ۱۲ درصد افزایش یافت

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشر کتاب در کشور طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سیدعباس صالحی عصر چهارشنبه در حاشیه آیین گشایش هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب در لرستان افزود: در این مدت ۴۱ هزار و ۲۹۹ عنوان کتاب تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۶ هزار و ۷۹۴ عنوان بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت نشر کتاب های دینی۲۴ درصد، کتاب های علوم عملی ۱۶درصد، ادبیات و فلسفه ۲۲ درصد و کتاب کودک ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش برخی عناوین کتاب نیز گفت: همچنین کتاب های کمک درسی و زبان خارجی به ترتیب ۱۳ و ۱۸ درصد کاهش عنوان چاپ داشته اند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در برخی موارد افزایش قیمت کتاب را عامل عدم اقبال عموم معرفی می کنند، اما قیمت متوسط کتاب در هشت ماهه امسال به طور میانگین ۱۹ درصد افزایش یافته که این میزان پایین تر از متوسط تورم کالاهای دیگراست.

صالحی ادامه داد: در هشت ماهه امسال قیمت کتاب های تالیفی ۹درصد، ترجمه ای ۲۵ درصد، چاپ اول ۲۳ و چاپ مجدد ۲ درصد افزایش یافت.

وی همچنین ناشران فعال کشور را چهار تا پنج هزار نمایندگی برشمرد و گفت: این در حالی است که بیش از ۱۲ هزار نفر مجوز انتشار کتاب در کشور را دریافت کرده اند.

هشتمین نمایشگاه کتاب لرستان از امروز (چهار شنبه) تا ۱۸ آذرماه با حضور ۳۷۰ ناشر در خرم آباد گشایش یافت.

نظر شما