شناسهٔ خبر: 25602 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیت الله باقری کنی سرپرست دانشگاه امام صادق (ع) است

به گفته مسئول دفتر آیت الله محمدباقر باقری کنی، وی در حال حاضر سرپرستی دانشگاه امام صادق (ع) را بر عهده دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، آیت‌الله محمدباقر باقری کنی متولد ۱۳۰۵ بوده در سال ۱۳۲۵ پس از گذراندن تحصیلات آکادمی وارد حوزه علمیه قم شد.

وی پس از گذراندن مقدمات و سطوح حوزه از محضر اساتیدی چون آیات عظام آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی، آیت‌الله گلپایگانی و آقا سید ابوالحسن قزوینی دروس فقه و اصول و فلسفه و تفسیر را بهره‌مند شد.

قائم‌مقامی سرپرست کمیته‌های انقلاب اسلامی و معاونت وزیر کشور در زمان ریاست برادرش آیت‌الله مهدوی‌کنی، از سوابق آیت‌الله باقری کنی است.

آیت‌الله باقری کنی در دور اول و دوم مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم تهران بود و هم‌اینک نیز عضو مجلس خبرگان رهبری است.

وی از ابتدای تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) تا کنون به‌عنوان عضو هیئت علمی و قائم‌مقام دانشگاه مشغول به فعالیت بوده است. شخصیت علمی و اخلاقی آیت‌الله باقری کنی میان دانشجویان، کارکنان و اساتید زبانزد است و ایشان را به محل مراجعه برای رفع مسائل علمی، اخلاقی و دینی بدل کرده است. 

به گزارش مهر، دانشگاه امام صادق (ع) پس از بستری شدن آیت الله مهدوی کنی در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ در بیمارستان بهمن، بدون ریاست باقی ماند. هم اکنون اعلام شده که این دانشگاه با حضور آیت الله باقری کنی اخوی مرحوم آیت الله مهدوی کنی اداره می شود. 

مسئول دفتر آیت الله باقری کنی در این باره به خبرنگار مهر گفت: آیت الله باقری کنی قویترین گزینه برای ریاست این دانشگاه است اما باید جلسه هیئت امناء تشکیل و به ریاست ایشان رای بدهند که تا به امروز این جلسه تشکیل نشده است. 

لازم به ذکر است، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی فرزند مرحوم آیت الله مهدوی کنی معاون آیت الله باقری کنی در دانشگاه است.    

نظر شما