شناسهٔ خبر: 25644 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آنتونی گیدنز» و «پاسکال هاگوس» برندگان جایزه کتاب سال 2014 اروپا

جامعه‌شناس معروف انگلیسی - آنتونی گیدنز- و روزنامه‌نگار لیبراسیون ورمان نویس مشهور - پاسکال هاگوس- به عنوان برندگان کتاب سال 2014 اروپا معرفی شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جایزه کتاب سال اروپا در سال ۲۰۰۷ توسط ژاک دلور در بروکسل باهدف توسعه فرهنگ اروپای واحد تأسیس شد و در دو بخش داستانی و غیر داستانی به هر برنده ۱۰ هزار یورو اهدا می‌کند که امسال آنتونی گیدنز در بخش غیر داستانی و پاسکال هاگوس در بخش داستانی هر کدام شایسته دریافت ۱۰ هزار یورو جایزه شدند.
برنده ۲۰۰۸ این جایزه تونی جودت ، تاریخ‌نگار انگلیسی بود که در دفاع از اروپا نوشته بود و امسال برای دومین بار گیدنز که در مجلس لردها عضو بوده و به خاطر خدمات فرهنگی و اکادمیکی که کرده به لقب بارون مفتخر شده،به عنوان یک انگلیسی برنده جایزه می‌شود.
حامی اصلی این جایزه کسی نیست جز مارتین شولتز آلمانی که پرزیدنت پارلمان اروپا بوده و به عنوان یکی از کتاب‌فروش‌های معروف آلمان همچنان به چاپ سنتی اعتقاد راسخ داشته و با فرمت‌های دیجیتالی و آمازون و گوگل سر جنگ دارد!
کتابی که آنتونی گیدنز را برنده ۲۰۱۴ کرده بنام «قاره آشفته و توانا: چه آینده‌ای در انتظار اروپاست» / Turbulent and Mighty Continent: What Future for Europe است که توسط انتشارات خود گیدنز بنام پولیتی راهی بازار شده و نگاهی خوش‌بینانه و عقلانی به موضوع اتحاد در اروپا داشته . موضوعات مختلف سیاست‌های منطقه‌ای و لزوم توسعه تجارت کلاسیک در قاره را تأکید کرده و موضوعی بنام «سرمایه‌گذاری اجتماعی اروپا» را به بحث گذاشته و می‌گوید باید برای اتحادیه اروپا یک پرزیدنت قدرتمند داشت که با یک‌زبان واحد کسب‌وکار همه چیز را جلو ببرد.
مدل اصلاح‌گرایانه گیدنز بنام «راه سوم» که بازار اجتماعی دموکراتیک را تحت مدیریت تونی بلر به اجرا گذاشت، از تفکرات تئوریک این جامعه‌شناس برجسته معاصر به شمار می‌رود که به عنوان مشاور نخست‌وزیر و مدیر مدرسه اقتصاد لندن آن را به اجرا گذاشته است.
گیدنز در حالی این نکات متحدانه در کتاب خود را مطرح می‌کند که سیاسیون انگلیسی قصد ترک اتحادیه اروپا رادارند و این یک پارادوکس بزرگ در تئوری و رفتار انگلیسی‌ها در قبال اتحادیه محسوب می‌شود.
برنده دوم جایزه ۲۰۱۴ کتاب سال اروپا نیز خانم پاسکال هاگوس مسئول بخش خارجی لیبراسیون شد که ۲۵ سال است ساکن برلین بوده و کتابش بنام «لباس حنا: برلین ۱۹۰۴-۲۰۱۴» تاریخ یک خیابان در برلین را به تصویر می‌کشد.

نظر شما