شناسهٔ خبر: 25648 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگارش کتاب «76 سال با مطبوعات» یک روزنامه فروش قدیمی

محمد ابراهیم رنجبر امیری، قدیمی ترین روزنامه فروش کنونی کشور از پایان نگارش کتاب «76 سال با مطبوعات» در قالب دومین جلد از مجموعه خاطرات یک روزنامه فروش خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛رنجبر امیری گفت: این کتاب نیز همانند اثر قبلی ام دربردارنده خاطراتی از دوران روزنامه فروشی است که عموما متعلق به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تا سال 1357 است.
 
وی افزود: در این کتاب حدود 25 خاطره قرار داده‌ام که در بردارنده موضوعاتی مانند پشت پرده تقسیم اصلاحات ارزی، حد و مرز نداشتن املاک پهلوی و بیگاری کشیدن از زنان و دختران در مزرعه املاک پهلوی است.
 
رنجبر امیری با بیان این که پس از این کتاب، مشغول نگارش جلد سوم این مجموعه خواهم شد اظهار کرد: اگر خدا فرصت بدهد می خواهم این مجموعه را در پنج جلد به پایان برسانم و خاطره های خود را که سالها با خود همراه داشتم به صورت مکتوب ثبت كنم.
 
وی با بیان اینکه برای نگارش این خاطرات  اغلب به حافظه شفاهی ام تکیه دارم، یادآور شد: اغلب هر بار که از خانه بیرون می آیم با مشاهده اتفاق ها و رخدادهایی که در ذهنم جرقه می زنند، خاطره ای برای من زنده می شود و به تازگی برای اینکه فراموش نکنم، آنها را در دفترچه کوچکی که به همراه دارم یادداشت می کنم تا وقتی به خانه برسم بتوانم به صورت تفصیلی درباره آنها بنویسم.
 
این روزنامه فروش پیشکسوت گفت: اکنون خیلی از خاطره هایم باقی مانده که دوست دارم آنها را بنویسم و مردم این دوره را با فرهنگ، شیوه زندگی و روزنامه فروشی در آن زمان آشنا کنم.
 
رنجبر امیری همچنین تاکید کرد: اگرچه کتاب در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد اما هنوز ناشری برای چاپ کتابم پیدا نکرده ام و در تلاشم برای نشر آن تا یک ماه دیگر اقدام کنم.

نظر شما