شناسهٔ خبر: 25684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اصلاحیه آیین نامه کرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد ابلاغ شد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه آیین‌نامه کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد به همه واحدها ابلاغ شده، از اصلاح این آیین نامه باهدف حذف امکان دخالت نهادهای بیرون از دانشگاه درخصوص پیگیری موضوعات مطرح شده در کرسی های آزاداندیشی این دانشگاه خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد درخصوص اصلاح آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی اظهارکرد: در آیین‌نامه قبلی وزارت علوم و دانشگاه آزاد علی‌رغم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دخالت دستگاه‌های بیرون از دانشگاه در زمینه پیگیری اتفاقات مربوط به کرسی‌های آزاداندیشی و مطالبی که در این جلسات مطرح شده را مسکوت گذاشته بود در حالی که این موضوع برخلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یکی دیگر از وظایف این اداره را نظارت بر عملکرد واحدها در زمینه حمایت از نشریات دانشجویی و پرداخت یارانه به آنها دانست و گفت: این اداره در واقع به منزله یک پشتیبان عمل می‌کند.

 

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش در مورد فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد دانشجویان به انجام فعالیت‌های سیاسی علاقه‌مند هستند در حالی که بخش اعظمی از آنها بیشتر تمایل دارند فعالیت‌های فرهنگی انجام دهند و ما برای آنکه سلایق اکثر دانشجویان را پاسخگو باشیم، آیین‌نامه کانون‌های فرهنگی-اجتماعی را تدوین و برای تشکیل کانون‌های مجازی آیین نامه ای طراحی کردیم.

 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشجویان می‌توانند در تمام زمینه‌ها‌ی موردنظر مثل سینما، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و... کانون تشکیل داده و از حمایت مادی این معاونت بهره گیرند.

 

وی در پایان با اشاره به صحبت‌های معاون فرهنگی وزارت علوم درخصوص حق نظارت قبل از چاپ بر نشریات از سوی دانشگاه‌هایی که از نشریات دانشجویی حمایت مالی می‌کنند، گفت: هیچ دانشجویی آنقدر توان مالی ندارد که بتواند نشریه چاپ کند. من فکر می‌کنم این نوع برخورد در نهایت به کاهش انگیزه دانشجویان منجرخواهدشد.

نظر شما