شناسهٔ خبر: 25777 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از اختصاص ۲ دقیقه‌ وقت به دانشجویان تا معاونت کنسلینگ در دانشگاه آزاد

مراسم ۱۶ اذر در دانشگاه آزاد تهران غرب با حضور رئیس دانشگاه ازاد با حاشیه های جالبی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مراسم گرامیداشت روز ۱۶ اذر با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، پروین داد اندیش رئیس دانشگاه تهران غرب، علوی فاضل معاون سنجش و آموزش، غریبی معاون آموزشی، کاردار معاون دانشجویی، حجت الاسلام عسکری معاون پارلمانی  و جمع دیگری از معاونان و مشاوران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

این مراسم که قرا بود ساعت ۱۴ آغاز شود با نیم ساعت تاخیر آغاز شد که از ساعاتی قبل و تا ساعت ۱۴:۱۰ دقیقه دانشجویان در راهروها و پله های منتهی به سالن برگزاری مراسم برای ورود به سالن جمع شده بودند.

مراسم در حالی با ۲۰ دقیقه تاخیر یعنی ۱۴:۳۰ دقیقه آغاز شد که میرزاده  تا ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه هنوز در مراسم حضور نداشت و مراسم با سخنان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد تهران غرب که به خیر مقدم اختصاص داشت آغاز شد و برای خریدن وقت و حضور میرزاده در مراسم ۲ کلیپ قبل از حضور وی در مراسم پخش شد.

در این مراسم مسئولیت حفظ نظم در سالن بر عهده خود دانشجویان و انجمن اسلامی دانشگاه تهران غرب بود که با شالهای سفیدی که به گردن داشتند شناخته می شدند.

مجری مراسم که از مجریان رادیو و نه چندان معروف بود تلاش می کرد با بیان جملات ادبی و هنری توانمندی خود را در اداره جلسه نشان دهد، بارها دانشجویان را به رعایت ادب دانشجویی و حفظ شئونات دانشجویی دعوت کرد هرچند که برخی جملات ادبی و شوخی های مجری نیز از سوی دانشجویان با دست و سوت مورد اعتراض واقع شد.

مجری مراسم در بخشی که معاونان وزارت علوم را معرفی می کرد از دانشجویان خواست تا بعد از هر اسم به جای دست و سوت با صدای بلند جمله "خوش آمدید" را بگویند و البته دانشجویان در همراهی با مجری کوتاهی کرده و بیشتر به زدن دست و سوت بعد از هر اسم علاقه داشتند.

در این مراسم ۲ کلیپ از دیدار های سال قبل دانشجویان و تشکلهای مختلف با آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی پخش شد، همچنین نماهنگی با سرود "یار دبستانی من" نیز در سالن پخش شد که دانشجویان همراه با نماهنگ با دست زدن و شعر خواندن همراهی می کردند. 

بخشی از این مراسم به سخنان پروین داداندیش رئیس دانشگاه اختصاص داشت. وی روز ۱۶ آذر را نماد و تجلی آرمان گرایی، مقاومت و مجاهدت قشر فرهیخته دانشگاهی برای استقلال و آزادی دانست و گفت: به راستی به این واقعه نقطه عطفی در تاریخ مبارزات آزادی خواهانه ملت ایران است که در شکل جنبش حق طلبانه دانشجویی به ظهور رسید.

رئیس این واحد دانشگاه آزاد در راستای تجلیل از میرزاده رئیس دانشگاه آزاد از دانشجویان خواست آنقدر که خودشان را دوست دارند رئیس دانشگاه آزاد را تشویق کنند.

بخشی از این مراسم که پیش از سخنان میرزاده رئیس دانشگاه آزاد بود به سخنان دانشجویان اختصاص داشت حضور دانشجویان که نماینده گروه های خاصی مانند شایان جعفری نماینده کانون شعر و ادب، ساجدی فر مدال آور رشته کاراته دانشگاه، پگاه پاکوند نماینده اتاق فکر فرهنگی هنری را بر عهده داشتند جالب بود.

در این مراسم تنها بسیج دانشجویی و مسئول انجمن اسلامی دانشگاه درخصوص مسائل سیاسی و اجتماعی دانشگاه اعتراض و درخواست هایی را مطرح و صحبت دیگر دانشجویان بیشتر به ارائه گزارش کار شبیه بود.

وقت اختصاص داده شده به هر یک از دانشجویان تنها ۲ دقیقه بود که بسیاری از دانشجویان به این وقت کم اعتراض کردند، اما اعتراض انجمن اسلامی از همه جالبتر بود . وی که خود را لر، دانشجو و سید معرفی کرد و گفت: من این موضوع را که وقت کم است نمی توانم رعایت کنم؛ چرا که اول به من گفتند ۱۰ دقیقه، بعد شد ۸ دقیقه و الان شده ۴ دقیقه و این اصلا درست نیست.

وی همچنین خطاب به میرزاد رئیس دانشگاه آزاد گفت: فکر می کنم شما در دانشگاه آزاد معاونت کنسلینگ دارید که مدام برنامه ها در این دانشگاه کنسل می شود.

در این مراسم قرار بود تئاتر موزیکالی به اسم "حافظ" مشترکا از سوی دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه علامه اجرا شود که به دلیل عدم حضور دانشجویان علامه این برنامه لغو شد.

در پایان این مراسم که دانشجویان از طولانی شدن آن خسته شده بودند، از دانشجویان برتر در حوزه های علمی و فرهنگی و پژوهشی با اهدای لوح و آرم دانشگاه آزاد تقدیر شد و یکی از دانشگاهیان با تقدیم نقاشی خود به میرزاده از حضور وی در دانشگاه تقدیر کرد.

نظر شما