شناسهٔ خبر: 25825 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۱۰ درصدی بودجه پژوهشی متمرکز وزارت علوم

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی بودجه پژوهشی متمرکز وزارت علوم گفت: پیشنهاد دادیم که بودجه حداقل ۸۰۰ تا ۹۹۰ میلیارد تومان شود ولی ۲۰۰ میلیارد تومان ارائه شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست خبری صبح امروز در وزارت علوم گفت: بودجه پژوهشی امسال خیلی پایین تر از پیشنهادات است به طوری که میانگین اعتبارات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تنها حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از ماه‌ها پیش یک تیم قوی کارشناسی برای بررسی روش‌های بودجه‌ریزی و تطابق آن با استانداردها تشکیل دادیم که براساس تعداد شرکت‌ها حجم مالی در گردش، تعداد طرح‌ها و تعداد دانشجویان شاخص‌بندی بودجه را انجام دادند و از نظر تکنیکی نیز این شاخص‌بندی پذیرفته شد ولی گفتند اعتبار نداریم.

احمدی ادامه داد: پیشنهاد ما حداقل ۷۰ درصد افزایش بودجه بود ولی حدود ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات پژوهشی متمرکز وزارت علوم اظهار داشت: اعتبار پژوهشی متمرکز که در دست ستاد وزارت علوم است، منفی شد؛ یعنی به جای اینکه اعتبار افزایش شود، ۱۰ درصد نیز کاهش یافت.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های کلان، خرید تجهیزات و کمک به مجلات علمی برعهده ستاد است که این بودجه امسال کاهش یافت.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: پیشنهاد دادیم که بودجه حداقل ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان بشود ولی نسبت به سال گذشته ۷ تا ۸ درصد کاهش یافت، سال گذشته بودجه ۲۱۵ میلیارد بود، ولی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان شد که باید در مذاکرات با مجلس برای این موضوع فکری بشود.

نظر شما