شناسهٔ خبر: 25833 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیر جشنواره تئاتر دانشجویی با مشورت نخبگان تئاتری تعیین می‌شود

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با بیان این که جشنواره دانشجویی در اردیبهشت 94 برگزار خواهد شد، گفت: تاخیری که در انتخاب دبیر جشنواره به وجود آمده به این دلیل است که بنا داریم طی یک فرآیندی با مشورت نخبگان تئاتر دانشجویی و معاون فرهنگی دانشگاه ها گزینه های دبیری جشنواره را انتخاب کنیم که این فرآیند انجام شده و به زودی دبیر جشنواره معرفی خواهد شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر حسین میرزایی گفت: جشنواره تئاتر دانشجویی یکی از فاخرترین جشنواره‌هایی است که در این حوزه برگزار می شود و امور آن نیز زیر نظر اداره کل فرهنگی وزارت علوم انجام می شود و مورد حمایت معاونت فرهنگی است .

وی با اشاره به این که تمام امورمربوط برگزاری جشنواره به خوبی در حال انجام است ، اظهار کرد: امسال اداره کل فرهنگی انتخاب دبیر جشنواره را از حالت انتصابی خارج کرده و با مشورت گروه های تئاتر دانشجویی دانشگاه های معتبر کشور و نظر معاونت فرهنگی دانشگاه ها گزینه ها را انتخاب می کند همچنین افرادی که خود ابراز تمایل برای قبول این مسئولیت زا دارند رزومه های خود را ارسال کردند و به زودی دبیر جشنواره معرفی خواهد شد .

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر این که دانشگاه ها باید بیش از پیش باید با مقوله تئاتر دانشجوی درگیر باشند افزود : در غیر این صورت اگر تئاتر دانشجویی در خارج از دانشگاه برگزار شود و ارتباط ارگانیکی بین تئاتر دانشجویی و دانشگاه ایجاد نشود نام دانشجو در تئاتر دانشجویی زیبنده نیست .

میرزایی با اشاره به این که تاخیر به وجود آمده در انتخاب دبیر جشنواره به طرق دیگر جبران خواهد شد گفت : با تمهیداتی که اندیشیده شده این تاخیر جبران خواهد شد ضمن آنکه انتصاب یک فرد کار دشواری نیست اما ما می خواهیم آن فرد با نظرات گروه های تئاتر دانشجویی انتخاب شود .

وی با بیان این که برای نظر منتقدان کاملا احترام قائلم اظهار کرد: دوستان منتقد هم به خوبی می دانند که رویکرد دولت و معاونت فرهنگی نه تنها توقف و کاهش حمایت ها نیست بلکه در جهت افزایش حمایت ها گام برداشته اند .

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با اشاره به تخفیف هایی که وزارت علوم برای دانشجویان تئاتری جهت دیدن تئاتر در نظر گرفته است اظهار کرد : با حمایت های وزارت علوم توانستیم تخفیف هایی در نظر بگیریم تا دانشجویان تئاتری بتوانند با مبلغ کمتری به تماشای تئاترهای اجرا شده در تهران و شهرستان ها بپردازند .

میرزایی در ادامه افزود : حمایت از مصرف فرهنگی را وظیفه خود می دانیم و طرح های جامع دیگری در دست تهیه داریم که به محض عملیاتی شدن اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که برخی منتقدان در بیان نظرات خود بی انصافی کرده اند گفت : از رسانه ها نیز انتظار می رود وقتی در بررسی مسئله با ۵ الی ۶ نفر از یک صدا مصاحبه میشود نظرات مقام مسئولی که نقد به او وارد می شود را هم ذکر کنند .

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر این که در کار حرفه ای باید نظرات دو طرف شنیده شود افزود : این وظیفه اصحاب رسانه است که وقتی برای اداره کل فرهنگی که مسئول مستقیم اجرایی جشنواره است قبل از انتشار گزارش در نظر می گرفتند .

میرزایی با بیان این که مسئولیت انتصاب دبیر جشنواره بر عهده اداره کل فرهنگی است گفت : این در حالی است که دوستان رسانه در تیتر اورده‌اند که معاونت فرهنگی بخواند در حالی اگر قصوری باشد مربوط به معاونت فرهنگی نیست .

وی در پایان با اشاره به این که این گزارش را یک سویه ارزیابی می کنم گفت : جشنواره هفدهم تئاتر دانشجویی دراین دولت برگزار شده و بهتر بود به حمایت‌ها و انجام وظیفه‌هایی که در دوره قبل صورت گرفته بود نیز اشاره‌ای می کردند .

نظر شما