شناسهٔ خبر: 25862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلسه مشترک دفتر موسیقی با نیروی انتظامی

پیروز ارجمند گفت: شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌ها از طرف دفتر موسیقی نهایی شده و قرار است در روزهای آینده جلسه‌ای را در این خصوص با حضور مقامات پلیس برگزار کنیم تا در نهایت به یک آیین‌نامه مشترک برسیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در خصوص تنظیم شیوه‌نامه‌ای با نیروی انتظامی در خصوص برگزاری کنسرت‌ها گفت:‌ در شیوه نامه‌ای که برای برگزاری کنسرت‌ها در حال تنظیم است؛ بنا است تا چگونگی برگزای کنسرت‌ها مشخص شوند. این شیوه‌نامه بسیاری از مشکلاتی که در گذشته پیرامون برگزاری کنسرت‌ها پدید می‌آمد را حل خواهد کرد. این آیین نامه برای اولین بار است که نوشته می‌شود.

وی افزود: این شیوه‌نامه از طرف دفتر موسیقی نهایی شده است و قرار است تا در روزهای آینده جلسه‌ای را در این خصوص با حضور مقامات نیروهای انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع برگزار کنیم تا در نهایت به یک شیوه‌نامه مشترک برسیم.

 ارجمند در خصوص از سرگیری فصل جدید کنسرت‌ها نیز گفت:‌ امیدواریم این شیوه‌نامه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد تا آغاز فصل جدید کنسرت‌ها با این شیوه‌نامه و آیین‌نامه همراه باشد.

سرهنگ محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا چندی پیش به تهیه و تدوین شیوه نامه‌ای مشترک توسط پلیس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نحوه صدور مجوز به کنسرت ها، گفته بود: در راستای کاهش ناهنجاری ها، مشخص شدن ضوابط فرهنگی و فنی سالن های برگزاری موسیقی زنده، رعایت حقوق شهروندی و عدم تجاوز به حریم افراد در این گونه برنامه، این شیوه نامه با همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد در دست بررسی و تصویب است.

 به گفته زاهدیان، این شیوه نامه مشترک، کیفیت برگزاری کنسرت ها را مشخص می کند نه اینکه کنسرتی در استادیومی برگزار شود که ابزار فنی آن فراهم نیست و حقوق شهروندی و ضوابط انتظامی در آن رعایت نمی شود. این شیوه نامه مشترک، روندی مشخص و یکنواخت برای اجرای مقررات و قوانین برگزاری کنسرت ها است تا با کمترین مشکل شاهد برگزاری این فعالیت فرهنگی باشیم؛ نظرات ناجا در رابطه با تدوین شیوه نامه به مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه شده است و منتظر جمع بندی و ارائه متن نهایی از سوی مرکز مذکور هستیم.

نظر شما