شناسهٔ خبر: 25871 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رمان برگزیده جشنواره داستان انقلاب توقیف شد

جواد افهمی از توقیف کامل رمان «سال گرگ» که در جشنواره داستان انقلاب رتبه سوم را به خود اختصاص داده، توسط اداره کتاب وزارت ارشاد خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جواد افهمی با اعلام این خبر گفت: «سال گرگ» آبان‌ماه سال 91 توسط انتشارات شهرستان ادب به وزارت ارشاد رفت و از آن پس در فراز و فرود توقیف قرار گرفت که اخیرا مطلع شدم کتاب را کاملا توقیف و غیر قابل چاپ اعلام کرده‌اند.

وی افزود:‌ این توقیف بدون هیچ توضیحی اعلام شده است. این کتاب، 2 بار در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد و یک بار هم در دولت آقای روحانی توقیف شد. این‌گونه مسائل هم هیچ‌گاه به صورت مکتوب اعلام نمی‌شود. بنابراین سند و مدرکی به جا نمی‌ماند. ناشر بالاخره 2 ماه پیش به من خبر داد که گفته‌اند کتاب به طور کامل توقیف است و جالب این‌جاست که به خاطر همین کتاب، جایزه رتبه سوم جشنواره داستان انقلاب را از دست مرحوم امیرحسین فردی گرفتم.

نویسنده رمان «سوران سرد» ادامه داد: گفته‌اند کتاب قابل چاپ نیست و قابل اصلاح هم نیست.

افهمی درباره آثار دیگرش گفت: کتاب دیگرم، رمان «ملاقات در جنگل بلوط» است که قرار است توسط انتشارات سوره مهر چاپ شود و گفته‌اند اگر طراحی جلدش تائید شود، برای 22 بهمن امسال چاپ می‌شود. این کتاب در قالب مجموعه و طرحی به نام «روزهای انقلاب» در گروه تولیدات نوجوان حوزه هنری چاپ می‌شود.

نظر شما