شناسهٔ خبر: 25905 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند برگزیده سینما حقیقت به جشنواره فیلم فجر راه یافت

برگزیده فیلم بلند مستند جشنواره «سینماحقیقت» به سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر راه پیدا کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ معین کریم‏الدینی کارگردان مستند بلند «آتلان» برگزیده هشتمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» بدون ارزیابی هیات انتخاب بخش مستند به سی و سومین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد.

با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و مقررات سی و سومین جشنواره فیلم فجر به منظور اعتلا و استمرار سیاست های تشویقی در تولید آثار بلند مستند، 2 اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی آثار بلند (سینمایی) هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت»، به صورت مستقیم امکان شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر را خواهند داشت.

در هشتمین جشنواره «سینماحقیقت» معین کریمالدینی برای فیلم «آتلان» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و 2 فیلم «ابرها در راهند» و «حیات در رگهای سرد» به تهیه کنندگی محمدعلی فارسی و فتح اله امیری مشترکا به عنوان بهترین فیلم انتخاب شدند.

بر همین اساس معین کریم‏الدینی کارگردان فیلم «آتلان» با کسب تندیس جشنواره به عنوان بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند، در بخش مسابقه مستند سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت.

فیلم مستند «آتلان» جوایز بهترین فیلم بخش بین الملل، بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداری را نیز از آن خود کرد و به عنوان فیلم برگزیده جشنواره «سینماحقیقت» امکان شرکت مستقیم در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را پیدا کرده است.

این فیلم مستند زندگي پُر فراز و نشيب يک مربی ترکمن و اسبش را روايت می‌کند.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از 12 تا 22 بهمن 1393 با هدف تشویق و تکریم فیلمسازان ارزشمند میهن اسلامی در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو، سینما حقیقت، فیلم برگزیده تماشاگران، تبلیغات و اطلاع رسانی برگزار می‌شود.

نظر شما