شناسهٔ خبر: 25940 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکستر فیلارمونیک تهران به روی صحنه می‌رود

ارکستر فلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران در روزهای دوشنبه 15 دی و سه‌شنبه 16 دی در تالار وحدت به روی صحنه می‌روند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در این اجرا پدرام فریوسفی به عنوان (کنسرت مایستر)، امین غفاری (کنسرت مایستر دوم)، امیر باورچی، فوژان غریب‌نژاد، پوریا اوصانلو، علیرضا چهره‌قانی، امین عطایی، امیر پاشا فاطمی، آذین نصرتی، سروناز گلکار (ویالن یک)،  نیلوفر محبی (مایستر ویلن دو)، عرفان شریف‌زاده، فرمهر بیگلو، برهان نعمتی، الناز پگاه، مهسا زرندی، ترگل کریمی مقدم، کیوان ربیعی (ویلن دو)، پانیذ فریوسفی (مایستر آلتو)، دانیال جوراب چی، پیمان ابوالحسنی، پرنیان آقایانی، نسیم دارا (آلتو)، سالار غفار بجویی (مایستر ویلنسل)، یاسمن کوزه گر، هانیه کازرونی، سهراب ملک‌زاده (ویلنسل)، فرشید پاتینیان (مایستر کنتر باس)، هادی اسماعیلی (کنترباس)، یاسین کشاورز (ناقوس) حضور دارند.

ارکستر فلارمونیک تهران بنای اجرای کنسرتی را در خردادماه نیز داشت که به خاطر اتفاق ناگواری که برای پدرام فریوسفی (کنسرت مایستر این ارکستر) افتاد کنسرت لغو شد. البته علت لغو شدن این کنسرت این بود که پدرام فریوسفی در اجرای قطعه‌ای به عنوان سولیست با ارکستر همکاری می‌کرد.بر اساس این گزارش، ارکستر فلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران در روزهای دوشنبه 15 دی و  سه‌شنبه 16 دی در ساعت 21: 30 در تالار وحدت به روی صحنه می‌روند. قسمت بلیت این کنسرت نیز از 30 تا 60 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

ارکستر به مجموعه‌ای از نوازندگان و سازهائی که باهم به اجرای قطعات موسیقی می‌پردازند، اطلاق می‌گردد. هر ارکستر به طور معمول بر اساس قرار گرفتن نوع و تعداد سازها در آن نامگذاری می‌شود. برای نمونه ارکستر سمفونی که به عنوان بزرگترین نوع ارکستر می‌باشد، بدان معناست که درآن از تمام گروه‌های سازی استفاده شده و تقریبآ تمامی سازهای موسیقی کلاسیک غربی در آن وجود دارد. ارکسترهای کوچک‌تر، که بخشی از سازهای موسیقی کلاسیک درآن قرار دارد با نام‌های دیگر از جمله ارکستر مجلسی نامیده می‌شوند.

در برخی از موارد بعضی از عنوان‌ها برای ارکسترها استفاده می‌شود، که این نام‌ها اشاره‌ای به نوع سازهای بکاررفته یا نقش سازها در این ارکسترها ندارد و این نامگذاری‌ها تنها برای تشخیص دادن ارکسترهای مختلف در یک منطقه یا شهر استفاده می‌گردد. برای نمونه ارکستر فیلارمونیک. ارکستر فلارمونیک معمولاً از سوی انجمن دوستداران موسیقی در هر شهر(انجمن فیلارمونیک) پشتیبانی مالی می‌گردد و در این ارکسترها معمولا از نوازندگان خبره و چیره دست هر شهر استفاده می‌گردد.

نظر شما