شناسهٔ خبر: 25952 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

منعی برای راه اندازی شعب دانشگاهی در خارج از کشور وجود ندارد

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به عدم تغییر آیین نامه ایجاد شعب دانشگاه‌های داخل در سایر کشورها گفت: یکی از ماموریت های روابط بین الملل وزارت علوم توسعه این شعب در خارج از کشور است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر سید حسین حسینی درخصوص چگونگی ارایه مجوز راه اندازی شعب دانشگاهها در خارج از کشور به دانشگاه هایی که راه اندازی این شعب هستند گفت: مجوز راه اندازی شعب دانشگاهی درخارج از کشور به دانشگاه های متقاضی ارایه می شود ولی باید این دانشگاه‌ها از استاندارد مورد نظر برخوردار باشند تا بتوانند مجوز لازم برای راه اندازی این شعب را دریافت کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر برخی از دانشگاه ها هستند که شعب آنها در خارج از کشور فعال هستند مانند شعبه دانشگاه شیراز.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درخصوص اینکه آیا برای شعبی که فعال نبوده و از کارآیی لازم برخوردار نیست تصمیم گیری خاصی نشده است، گفت: دراین زمینه هنوز تصمیم گیری نشده است اما به طور طبیعی شعبی که فعالیت نداشته باشند به تدریج از رده خارج می شوند.

به گزاری مهر، یکی از سیاست‌های کلان وزارت علوم در برنامه پنجم توسعه آموزش عالی جذب دانشجوی خارجی توسط دانشگاه‌ها بود که براساس آن تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه ها باید 25 هزار نفر افزایش یابد و به طور میانگین این جمعیت سالانه باید 20 تا 25 درصد رشد داشته باشد.

نظر شما