شناسهٔ خبر: 26014 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهزاد فراهانی چه کتابی را برای خواندن پیشنهاد می‌کند؟

بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان با بیان این‌که کتاب و مطالعه بخشی مهم از علایق شخصی وی محسوب می شود، درباره علت دوری مردم از مطالعه به برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و درباره آن توضیح داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ بهزاد فراهانی درباره میزان علاقه خود به مطالعه کتاب اظهار کرد: کتاب و مطالعه آن، بخشی مهم از علاقه شخصی من در زندگی محسوب می شود اما این روزها در شرایط روحی بدی به سر می برم که کمتر می توانم به خواندن کتاب بپردازم اما با وجود این، میل و عطش خواندن کتاب همیشه در من وجود داشته و دارد.

این بازیگر پیشکسوت یکی از علل دور شدن جوانان از مطالعه کتاب را وضعیت اقتصادی مردم دانست و بیان کرد: ما آشفتگی های عظیم و تلخی را در حوزه اجتماعی و اقتصادی کشورمان داریم به همین دلیل فکر می کنم مردم از مطالعه کتاب دور شده اند. معتقدم موقعیت دموکراتیک در علاقه‌مند شدن جوانان به مطالعه کتاب تاثیرگذار است.

وی درپاسخ به این پرسش که اگر بخواهید کتاب هایی را برای مطالعه به طرفداران خود معرفی کنید، آن کتاب ها کدام هستند؟ بیان کرد: من آثار مارکز را برای مطالعه معرفی می کنم زیرا به نظرم این نویسنده وضعیت اجتماع خود را به خوبی در آثارش معرفی می کند و همین موجب وجه تمایز آثارش با دیگر نویسندگان شده است.

فراهانی درباره آخرین کتابی که مطالعه کرده است، گفت: آخرین کتابی که  مطالعه کردم «حس مبهم عشق» به نویسندگی هایده حائری بود.

این بازیگر با اشاره به علایق خود در حوزه کتاب و نحوه انتخاب آن‌ها به قدم زدن میان کتابفروشی ها اشاره و بیان کرد: بیشترین کتاب هایی که به مطالعه آن‌ها می پردازم رمان، نمایشنامه و کتاب های فلسفی است. من علاقه دارم که خودم کتاب هایی را که می خوانم از پشت ویترین کتابفروشی ها انتخاب کنم.

وی درباره کتاب های الکترونیک گفت: شاید برای برخی این کتاب ها جذاب باشد اما من نمی توانم آن‌ها را دوست داشته باشم و با این کتاب‌ها ارتباط برقرار کنم. حسی که کتاب کاغذی به من می دهد کتاب های الکترونیک در من ایجاد نمی کنند.

نظر شما