شناسهٔ خبر: 26039 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکران «تمشک» بدون سرگروه

کارگردان فیلم سینمایی «تمشک» از اکران این فیلم در هفته اول دی ماه بدون سرگروه و در گروه آزاد خبر داد.

سامان سالور کارگردان سینمای ایران که تازه ترین اثر سینمایی‌اش با نام «تمشک» را در نوبت اکران دارد درباره اکران این فیلم به خبرنگار مهر گفت: مقدمات اکران فیلم سینمایی «تمشک» آغاز شده و قرار است هفته اول دی ماه بدون سرگروه و در سینماهای آزاد اکران شود اما پس از یک هفته اکران در گروه سینمای فرهنگ قرار می گیرد و تعداد سالن های آن افزایش می یابد.

وی با اشاره به تاخیر در اکران این فیلم سینمایی از جشنواره فجر سال گذشته تا امروز، بیان کرد: طبق زمان‌بندی انجام شده قرار بود فیلم «تمشک» قبل از «آتش بس 2» و «تراژدی» اکران شود اما متاسفانه نشد و به اکران در هفته اول دی ماه راضی شدم. اگر اکران این فیلم به بعد از دی ماه موکول می‌شد مجبور بودیم در ایام جشنواره فجر و درست زمانی که سینمای ایران تحت تاثیر این رویداد سینمایی است فیلم را روی پرده ببریم که در این صورت «تمشک» نابود می شد.

تمشک

سالور به آماده‌سازی تیزر «تمشک» اشاره کرد و گفت: آنونس فیلم «تمشک» در حال حاضر در سینماهای کشور در حال پخش است و خود من نیز مشغول آماده سازی تیزر این فیلم سینمایی برای پخش از تلویزیون هستم.

این کارگردان جوان در پاسخ به اینکه مخاطب سینمای ایران تا چه اندازه از موضوع این فیلم سینمایی استقبال می‌کنند، گفت: «تمشک» از قصه نو و جسوری برخوردار است و توانایی برقراری ارتباط با مخاطب را دارد و فکر می کنم مردم باهوش و مخاطب فرهیخته سینمای ایران به فیلمی که به مخاطب احترام می گذارد، اهمیت می دهد و من امیدوارم این فیلم سینمایی در اکران عمومی دیده شود و این دیده شدن به روند فیلمسازی مستقل کمک کند.

وی ادامه داد: ناگفته نماند فیلم «تمشک» در جشنواره سی و دوم در بخش فیلمنامه و بازیگر نقش اول که پایه اصلی یک فیلم سینمایی است کاندید شد که به نظر من در دریافت جایزه مورد اجحاف قرار گرفت، اما امیدم به اکران عمومی است تا جایزه اصلی را از مردم بگیرم.

تمشک

کارگردان فیلم «سیزده 59» درباره فعالیت های آتی خود گفت: یک داستان زمستانی در ژانر اجتماعی و بسیار جذاب دارم و بسیار تمایل دارم که این فیلم سینمایی را بسازم و معتقدم داستان این فیلمنامه در عین سادگی می تواند عمیق، تاثیرگذار و ماندگار باشد و برای ساخت این فیلم باید جذب سرمایه کنم و امیدوارم شرایط جذب سرمایه برای این فیلم به گونه ای پیش رود که زمستان امسال را برای فیلمبرداری از دست ندهم.

سالور در پاسخ به این پرسش که چرا روند فیلمسازی «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» را ادامه نمی دهد؟ توضیح داد: قرار نیست فیلمساز همیشه با یک تم مشخص فیلم بسازد بلکه باید گونه های دیگر سینما را نیز تجربه کند. قرار نیست اگر فیلم موفقی در یک بی زمانی و بی مکانی و یک فضای خاصی ساخته شد فیلمساز همواره پیرو همان سبک و سیاق باشد.

وی در پایان عنوان کرد: فکر نمی کنم در تاریخ سینما هم فیلمسازی وجود داشته باشد که تنها در یک ژانر، یک فضا، یک جغرافیا و با یک تم خاص فیلم بسازد بنابراین باید فضاهای مختلف را با احترام به مخاطب تجربه کرد.

نظر شما