شناسهٔ خبر: 26059 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد از موزه ملک بازدید کرد

مرمت و بازسازی نسخ خطی و کتابها و نشریات قدیمی از جمله اقدامات فاخر و ماندگار در کشور است و دست اندرکاران این حوزه در کشورمان از هنر زیادی برخوردارند که می توانند برای مرمت آثار و نسخ خطی کشورهای خارجی نیز سفارش دریافت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بازدید از موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک (موقوفه استان قدس رضوی) با تاکید بر این مطلب گفت: آثار تاریخی موجود در این موزه در بخش­های مختلف بخشی از تاریخ و تمدن دیرینه کشورمان را به نمایش گذاشته است که باید  اطلاع رسانی بیشتری برای آشنایی مردم صورت گیرد.

وی افزود: بازدید مردم از این آثار به طور قطع منجر به آشنایی آنها به ویژه نسل جوان با تاریخ و هنر کشورمان به عنوان کشوری دارای صبغه و سابقه فرهنگی و هنری می‌شود.

وی در این بازدید با حضور در بخش­های مختلف کتابخانه و موزه ملی ملک از جمله بخش مرمت و بازسازی نسخ خطی با روند آماده سازی و بازسازی این آثار آشنا شد.

در این بازدید سید محمد مجتبی حسینی مدیر عامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گزارشی از تاریخچه این موزه و نحوه موقوفات "حاج حسین آقا ملک" ارایه کرد.

نظر شما