شناسهٔ خبر: 26092 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام ظرفیت رشته‌های دکتری تخصصی پزشکی

ظرفیت پذیرش رشته هاي علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازي، دندانپزشکی و طب سنتی آزمون ورودي دوره دکتري تخصصی Ph.D سال تحصیلی 94 - 93 اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، پذیرفته شدگان مرحله اول براساس جدول ظرفیت پذیرش اعلام شده نسبت به انتخاب اولویت محل تحصیل خود از طریق اینترنت اقدام کرده اند.

الف - نظر به این که نتایج آزمون بر اساس مدارك ارائه شده توسط داوطلبان استخراج شده و داوطلبان متعهد به صحت مطالب هستند، بنابراین در صورت محرز شدن موارد مغایرت در هر مرحله از آزمون و یا تحصیل، قبولی داوطلبان کان لم یکن تلقی شده و مسئولیت آن بر عهده داوطلب است و طبق مصوبات هیات بدوي رسیدگی به تخلفات در آزمون ها با آنان برخورد خواهد شد.

ب - دانشگاه هاي علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، مشهد، تبریز، همدان، قزوین، بقیه الله (عج)، انستیتو پاستور ایران، مؤسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و جهاد دانشگاهی (پژوهشگاه رویان) تعهدي در قبال ارائه خوابگاه به پذیرفته شدگان ندارند.

ج - شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد شامل اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوري اسلامی و قانون اساسی، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداري از احزاب و سازمان ها و گروه هاي غیرقانونی، نداشتن سابقه محکومیت کیفري موثر، پایبندي کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه و اعتقاد و التزام عملی به حجاب برتر (چادر) که براي خواهران از شرایط اساسی پذیرش است.

داوطلبانی که دانشگاه شاهد را انتخاب می کنند باید در روزي که از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد، جهت گزینش به دانشگاه شاهد مراجعه کنند.

در رشته هایی که دانشجو به صورت مشترك بین دو دانشگاه پذیرش می شود، فرد پذیرفته شده، دانشجوي دانشگاه مبدا (اول) خواهد بود، ضمنا دانشجو باید آمادگی داشته باشد تا تمام یا قسمتی از دوره آموزشی یا پژوهشی خود را (براساس تفاهم نامه میان دانشگاه ها) در هر محل که دانشگاهها تعیین می کنند، بگذراند.

پذیرش مازاد مربیان دربرابر پرداخت شهریه و سایر هزینه هاي مربوطه توسط محل خدمت داوطلب، خود داوطلب، یا هر دو (به صورت مشترك) به دانشگاه مجري دوره دکتری از طریق انعقاد قرارداد صورت می پذیرد.

رشته هاي مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی تابع قوانین و مقررات آن دانشگاه بوده و داوطلبان جهت کسب اطلاعات باید به آن دانشگاه مراجعه کنند.

تحصیل در دوره هاي مازاد (بین الملل سابق) مستلزم پرداخت شهریه بوده و میزان شهریه توسط دانشگاه اعلام خواهد شد.

زمان آغاز دوره تحصیل دانشجویانی که در دانشگاه تربیت مدرس و جهاد دانشگاهی (پژوهشگاه رویان) پذیرفته شوند، نیمسال اول سال تحصیلی 95 - 1394 خواهد بود. در برخی از رشته محل ها، زمان شروع تحصیل نیمسال اول 95 - 94 است، بنابراین داوطلبان هنگام انتخاب رشته محل هاي خود به ستون توضیحات توجه کنند.

از آن جایی که حداقل ظرفیت براي تشکیل کلاس در هر دانشگاه باید 2 نفر باشد، اگر ظرفیت دانشگاهی بر اساس حد نصاب اعلام شده تکمیل نشود، وزارت بهداشت اجازه دارد نسبت به جابه جایی داوطلبان به دانشگاه هاي مجاور اقدام کند.

نام رشتهظرفیتنام رشتهظرفیت
اپیدمیولوژي20حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین5
اخلاق پزشکی5روانشناسی بالینی13
اعضاي مصنوعی6زیست فناوري پزشکی29
اقتصاد سلامت10ژنتیک پزشکی17
انفورماتیک پزشکی10سالمند شناسی5
انگل شناسی پزشکی24سلامت دربلایا و فوریت ها17
ایمنی شناسی پزشکی28سلامت و رفاه اجتماعی4
آمار زیستی23سیاست هاي غذا و تغذیه4
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت27سیاستگذاري سلامت11
آموزش پزشکی12شنوایی شناسی8
باکتري شناسی پزشکی39علوم اعصاب24
بهداشت باروري17علوم تشریحی31
بهداشت حرفه اي15علوم تغذیه28
بهداشت محیط34علوم سلولی کاربردي8
بینایی سنجی2علوم و صنایع غذایی2
بیوشیمی بالینی43فارماکولوژي20
بیولوژي تولید مثل15فیزیک پزشکی20
پرستاري55فیزیوتراپی18
پزشکی مولکولی36فیزیولوژي41
قارچ شناسی پزشکی10کار درمانی6
کتابداري و اطلاع رسانی پزشکی9گفتار درمانی6
مددکاري اجتماعی5مدیریت اطلاعات سلامت7
مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی22مشاوره توانبخشی4
مطالعات اعتیاد10مهندسی بافت10
مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)10مهندسی پزشکی (رباتیک پزشکی)2
نانوفناوري پزشکی8هماتولوژي11

ویروس شناسی پزشکی

14جمع کل 860

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ظرفیت پذیرش رشته هاي علوم پایه پزشکی و بهداشت آزمون ورودي دوره دکتري تخصصی Ph.D سال تحصیلی 94 - 93 در بخش پذیرش مازاد با پرداخت شهریه نیز در مجموع 283 نفر است.

ظرفیت پذیرش رشته هاي دندانپزشکی دانشگاه هاي علوم پزشکی درمقطع دکتري تخصصی(Ph.D) سال 94 - 93 نیز اعلام شده است که بر اساس آن در رشته سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، کرمان، شهید بهشتی، شیراز و اصفهان 7 نفر است و در رشته مواد دندانی نیز در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی 2 نفر پذیرفته می شوند.

جدول ظرفیت پذیرش رشته هاي تخصصی داروسازي دانشگاه هاي علوم پزشکی درمقطع دکتري تخصصی (Ph.D) سال تحصیلی 94 - 93

رشته تخصصیظرفیت آزاد

ظرفیت مازاد

اقتصاد و مدیریت دارو101
فارماسیوتیکس356
شیمی دارویی255
فارماکوگنوزي223
سم شناسی284
داروسازي بالینی181
کنترل دارو124
بیوتکنولوژي دارویی163
داروسازي سنتی342
داروسازي هسته اي61
نانوفناوری دارویی255
زیست مواد دارویی103

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوي Ph.D رشته طب سنتی دانشگاه هاي علوم پزشکی طی سال تحصیلی 94 - 93

نام دانشگاهتعداد ظرفیتنام دانشگاهتعداد ظرفیت
شهیدبهشتی14تهران14
کرمانشاه3ایران14
یزد8قم4
مشهد12شیراز3
مازندران2شاهد6
تبریز12اراك2
زنجان2گلستان3
کرمان10بابل3
جمع112

نظر شما