شناسهٔ خبر: 26094 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

5 استان خواستار مشارکت در ممیزی آثار شدند

مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد از ارائه درخواست 5 استان برای مشارکت در امر ممیزی آثار خبرداد و گفت: این درخواست‌ها را در جلسه هیات نظارت بر نشر بررسی می‌کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استان‌هایی که در دوره جدید متقاضی واگذاری ممیزی بوده‌اند، گفت: فعلا به استان‌های جدیدی این امر واگذار نشده است.وی ادامه داد: 5 استان از قبل این اختیار را داشته‌اند، همانند خراسان رضوی، قم، اصفهان، کرمان و آذربایجان شرقی، اما در ادامه نیز 5 استان درخواست داشته‌اند که از آنها خواسته‌ایم اطلاعات دقیق را ارسال کنند.

به گفته مدیر اداره کتاب، از 5 استان نام‌برده شده که تا پیش از این مسئولیت به انها واگذار شده بود درخواست شده تا اعضای جدید خود را معرفی کنند(گروه های کارشناسی) در صورت تایید ادامه کار خواهند داد.

شجاعی صائین ابراز داشت: 5 استان هم تقاضای خود را ارسال کرده‌اند(تمایل به مشارکت در ممیزی آثار دارند) اما ما از همه این استان‌ها درخواست کرده‌ایم اطلاعات دقیق ارسال کنند تا با آنها را با هیات نظارت در میان گذاریم.

مدیر اداره کتاب ارشاد تصریح کرد: اگر این استان‌ها اطلاعات خواسته شده اعم از وضعیت نشر، تعداد کتاب‌ها، تعداد ناشران و... را ارائه کنند در اولین جلسه هیات نظارت موارد را بررسی می‌کنیم.

وی با تاکید بر این مهم که جلسات هیات نظارت بر نشر هر ماه برگزار می‌شود پیرامون ارزیابی استان‌هایی که تا پیش از این مسئولیت را پذیرفته‌اند متذکر شد: باید دید ناشران از این وضعیت چه ارزیابی دارند اما سر جمع تجربه خوبی بوده است.

براساس این گزارش، مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد پیش از این از ابلاغ آیین‌نامه واگذاری ممیزی به ناشران و تفویض ممیزی به استان‌ها خبر داد و گفته بود:‌ ابلاغ آیین‌نامه اواخر مرداد و اجرای آن اواخر مهرماه انجام می‌شود.

نظر شما