شناسهٔ خبر: 26096 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آفتاب، مهتاب، زمین» در «هنر و تجربه» اکران شد

اکران فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین» به کارگردانی علی قوی تن از امروز یکشنبه 23 آذر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» آغاز می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این فیلم روایتگر رابطه یک کودک و روحانی در روستاست. علی قوی تن کارگردان، نویسنده و تهیه کننده فیلم« آفتاب،مهتاب،زمین» درباره ایده ساخت این فیلم گفت: روزی پدرم داستان مردی را برایم تعریف کرد که زمین های زیادی به او ارث می رسد، وقتی برای گرفتن و دیدن زمین هایش می رود، کاوش درونی برای او اتفاق می افتد که نمی تواند ساده از این موضوع بگذرد و فکر می کند که این اتفاق معمولی در زندگی او نیست و اتفاقی الهی است. ایده ساخت این فیلم نیز از این داستان آغاز شد و برای پیدا کردن لوکیشن راهی روستاهای اطراف خراسان رضوی شدم تا منطقه مورد نظر را پیدا کردم. میل شدیدی برای به تصویر کشیدن این داستان داشتم و خوشحالم که در نهایت اتفاق افتاد.

قوی تن درباره زمانی که صرف ساخت این فیلم شده است، توضیح داد: داستان به گونه ای بود که باید فصل تابستان و بهار را در فیلم می دیدیم بنابراین از اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور مشغول فیلمبرداری بودیم.

کارگردان فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین» با بیان این که دیدن این فیلم می تواند برای همه اقشار مناسب باشد، اظهار کرد: فکر می کنم کسی که به دنبال این است که مدتی از آشفته بازار اطرافش و دنیای پر هیاهوی اطرافش رها شود، دیدن این فیلم می تواند برایش بسیار مناسب باشد.

قوی تن درباره حضور فیلمش در گروه سینمایی هنر و تجربه نیز یادآور شد در زمانه ای که فیلم های فرهنگی بدون پشتوانه ای جدی از سمت دولت ساخته می شود، عملکرد وزارت ارشاد برای تشکیل گروهی که به چنین فیلم هایی بپردازد، قابل تحسین است و شروع این حرکت بسیار امید بخش است.

سیمرغ بلورین فیلمنامه از بخش بین المللی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از بخش استانی جشنواره فیلم فجر و تقدیر در فستیوال بمبئی از جوایزی است که به این فیلم تعلق گرفته است.

اکران «آفتاب، مهتاب، زمین»  ساعت 19 امروز 23 آذرماه در موزه سینما و پردیس سینمای آزادی ساعت 19 آغاز می شود.

این فیلم سه شنبه ساعت 17 در سینما هویزه مشهد، برای اولین بار اکران می شود  ودر دیگر سالن های گروه هنر و تجربه نیز نمایش داده می شود.

نظر شما