شناسهٔ خبر: 26107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: با استعفای معاونانی که اصرار دارند موافقت می‌کنم

وزیر علوم گفت: با استعفای معاونانی که لازم باشد و اصرار داشته باشند، موافقت می‌کنم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه اعطای کرسی پژوهشی به پروفسور گرجی در جمع خبرنگاران در رابطه با جایابی بورسیه‌هایی که هنوز جایابی نشده‌اند،‌گفت: گزارش سازمان دانشجویی اعلام شد و بر این اساس دانشگاه‌ها باید ظرفیت‌های خود را در مقطع دکتری اعلام کنند تا پس از آن افزاد بورسیه به آنها معرفی شوند که تا بهمن ماه برای این منظور فرصت است.

وی افزود:‌کمیته‌ای که مسئله بورسیه‌ها را بررسی کرده‌ است برای تجدید نظر پرونده معترضان نیز جلساتی تشکیل می‌دهد. فرهادی در رابطه با مجازات افرادی که اسامی بورسیه‌ها را منتشر کردند، گفت: قبلا همه چیز روشن شده است و من در این باره اطلاعی ندارم و باید مسئله را بررسی کنم.

وزیر علوم درباره استعفای برخی معاونانش گفت: با آنهایی که لازم باشد و اصرار داشته باشند موافقت می‌شود، وقتی کسی مسئولیتش به پایان می‌رسد و عضو هیأت علمی است در آن زمینه فعالیت می‌کند.

 وی پیرامون شایعاتی در رابطه با اینکه نجفی مشاور وزیر علوم می‌شود، گفت: اگر وقت نجفی ایجاب کند و او بپذیرد خوشحال می‌شوم.

 فرهادی ادامه داد: برنامه‌هایی را برای تحول آموزش عالی در نظر داریم که در حال مطالعه و بررسی این موضوع هستیم تا در قالب طرحی به مراجع ذیربط ارائه کنیم.

وی ادامه  داد: همچنین تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به یکسری تسهیلات دارد که امروز این موضوع را در مجلس مطرح کردم.

نظر شما