شناسهٔ خبر: 26119 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت بنیاد سینمایی فارابی به روایت یک عضو هیات امناء

یکی از اعضای هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی با تأیید کوچک شدن این بنیاد اطلاعات بیشتر در این زمینه را منوط به برگزاری جلسات و بحث و بررسی‌های بعدی دانست.

Mona Hoobehfekr (27 of 29)-2.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ محمود عزیزی درباره موارد مطرح شده در زمینه کوچک شدن بنیاد سینمایی فارابی توضیح داد: این موضوع مورد توافق اعضای هیأت امنا است، چرا که همان‌طور که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری اشاره داشتند لازم است بخش‌های دولتی کوچک‌تر شده و امور بیشتر به بخش‌های خصوصی سپرده شود و بویژه این مشکل در وزارت ارشاد وجود دارد.

عزیزی در عین حال گفت: هر چند هیأت مدیره کلیت این ماجرا را پذیرفته است اما هنوز درباره سازوکار عملی آن و اساس و شکل اجرایی شدنش تصمیم‌گیری نشده است و باید جلسات و نشست‌های دیگری داشته باشیم تا در این زمینه به نتیجه برسیم اما هیأت امنا با ذات کوچک شدن بنیاد فارابی موافق‌اند.

وی همچنین درباره برکناری محمدرضا جعفری جلوه از مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی بدون اشاره مستقیم به این موضوع توضیح داد: به هر حال همان گونه که آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی اعلام کرده‌اند احتمال جابجایی مسئولان وجود دارد، اما شخصا نظرم این است که آقای جعفری جلوه جزو نیروهایی است که در هر مسئولیتی کارآمد است و هر جا برود عملکرد خوبی خواهد داشت. همچنان که در شبکه یک سیما عملکرد مثبتی داشت و در بنیاد فارابی هم با وجود دوره کوتاه حضورش، شاهد اتفاقات مثبتی بودیم.

محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در تماس خبرنگار ایسنا با تایید رفتنش از بنیاد سینمایی فارابی از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

گفته می‌شود، سیاست‌های سینمایی ‌، کوچک سازی بنیاد سینمایی فارابی است و در این راستا قرار است وظایف این بنیاد به سازمان جشنواره‌ها و موسسه سینما شهر منتقل شود و ماموریت‌های این بنیاد 31 ساله در حد تایید فیلمنامه و مشارکت درساخت فیلم محدود شود.

براساس احکام صادر شده از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ،دکترمحمود عزیزی،سید محمد بهشتی،محمد مهدی حیدریان،هوشنگ مرادی کرمانی،سید محسن مهاجرانی،محمد مهدی عسگرپور،شهریار بحرانی و حسن خجسته به همراه دکتر "حجت الله ایوبی"اعضای هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی هستند.

نظر شما