شناسهٔ خبر: 26120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رضا داوری اردکانی پژوهشگر پیشکسوت نمونه دانشگاه تهران شد

به مناسبت هفته پژوهش امروز از ۲۳ پژوهشگر برتر دانشگاه تهران تقدیر شد و نشان درجه یک پژوهشگر پیشکسوت دانشگاه تهران به دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و استاد ممتاز دانشگاه تهران اعطا شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیست‌وسومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران صبح امروز 24 آذرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، سرپرست دانشگاه تهران و جمعی از استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم از 23 پژوهشگر برتر در بخش‌های پژوهشگر پیشکسوت نمونه، پژوهشگر برجسته، پژوهشگر نمونه و پژوهشگر جوان نمونه تقدیر شد و نشان درجه یک پژوهشگر پیشکسوت نمونه به دکتر رضا داوری اردکانی از استادان برجسته دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه رسید.

همچنین در این مراسم از طرح‌های پژوهشی نمونه، طرح‌های کاربردی برجسته، طرح‌کاربردی نمونه، طرح کاربردی ویژه، دستاورد پژوهشی ویژه، دانشجوی پژوهشگر نمونه در مقطع دکترا، دانشجوی پژوهشگر نمونه در مقطع کارشناسی ارشد، رساله نمونه در مقطع دکترا، پایان‌نامه نمونه در مقطع کارشناسی ارشد، قطب علمی نمونه، آزمایشگاه نمونه، کتابخانه نمونه، واحد پژوهشی نمونه و شرکت فناور برتر که در دانشگاه تهران در حال فعالیت هستند، تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم و دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی سخنرانی کردند.  

از افتخارات دکتر رضا داوری اردکانی می­توان به دریافت نشان درجه یک دانش از رئیس­جمهوری، استاد ممتازی دانشگاه تهران، عضویت پیوسته در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس، استاد نمونه کشوری، عضویت خارجی در آکادمی علوم تاجیکستان، کسب عنوان فارابی­ شناس برجسته در نخستین جشنواره بین ­المللی فارابی، کسب عنوان چهره ماندگار کشور، برنده اولین جایزه ملی علامه طباطبایی در بنیاد ملی نخبگان و ... اشاره کرد.

استاد داوری اردکانی از سال 1346 به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه تهران اشتغال داشته و در سال 1362 به مرتبه استاد تمامی دانشگاه تهران رسیده است. وی همچنین در دانشگاه های سوربن فرانسه، جان هاپکینز امریکا و دانشگاه های انگلستان به تحقیق و پژوهش پرداخته است. فیلسوف فرهنگ، عضو هیئت امنای دانشگاه تهران است. استاد داوری بیش از 50 عنوان کتاب تألیف و ترجمه کرده است و صدها مقاله علمی و پژوهشی در کارنامه فعالیت­های علمی و فلسفی وی به چشم می خورد. وی استاد راهنمای بیش از 150 پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد بوده است. چند عنوان از کتابهای دکتر داوری به زبان­های دیگر دنیا از جمله فرانسه، عربی، روسی و سیریلیک فارسی ترجمه شده اند.

نظر شما