شناسهٔ خبر: 26132 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور پررنگ پسر محمود کلاری در جشنواره امسال

کوهیار کلاری فرزند محمود کلاری فیلمبردار خوش‌سابقه سینمای ایران از تجربه کار با پدر می‌گوید و تاکید دارد در انتخاب‌هایش به دنبال تجربه کردن فضاهای متنوع است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛  کوهیار کلاری فیلمبردار سینمای ایران با اشاره به اینکه در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با 2 فیلم سینمایی حضور دارد درباره آنها اینگونه توضیح داد: «360 درجه» به کارگردانی سام قریبیان و «مشرف به کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی آثاری است که فیلمبرداری آن را برعهده داشتم و احتمال حضور آن در این دوره از جشنواره وجود دارد. هر کدام از این 2 فیلم حال و هوای متفاوتی داشت و نیازمند فیلمبرداری متفاوتی بود.

وی ادامه داد: در «مشرف به کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی با پدرم محمود کلاری مدیر فیلمبرداری این اثر سینمایی همکاری داشتم و بی شک همکاری با او برای من همیشه فوق العاده است، چراکه کنار او قرار گرفتن به معنای لحظه به لحظه یاد گرفتن است. خوشبختانه هاتف علیمردانی زمان مناسبی را برای ساخت این فیلم سینمایی انتخاب کرد و بازیگران بدون هیچ دغدغه ای در این فیلم حضور داشتند.

کلاری با اشاره به حضور هنرمندانی چون فرهاد اصلانی، امیرآقایی بازیگران این فیلم بیان کرد: یکی از نکات مثبت در کار کردن با هاتف علیمردانی، آرامش این کارگردان است. «مشرف به کوچه بی نام» از نظر فیلمبرداری با «360 درجه» بسیار متفاوت بود. در واقع داستان این فیلم در یک آپارتمان رخ می دهد و ماجرای 2 خانواده است که در یک آپارتمان و در کنار هم زندگی می کنند.

وی با اشاره به «360 درجه» توضیح داد: می توان گفت سام قریبیان این فیلم را با استایل امریکایی ساخته است. او کارگردان خوبی است و می توانم بگویم که یک فیلم معمایی قابل قبول ساخته است و با توجه به نوع فیلم و نیاز آن به فیلمبرداری متفاوت، تجربه خوبی در حوزه فیلمبرداری بود.

فیلمبردار فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری ادمه داد: حضور بازیگران از نسل های مختلف از دیگر نکات مثبت «360 درجه» است، هنرمندانی مانند ناصرآقایی و حبیب اسماعیلی آرتیست های کودکی ما هستند. این بازیگران به قدری تکنیکال و درجه یک کار کردند که برای ما بسیار جذاب بود. در واقع این بازیگران به ما نشان دادند که بخش اعظم بازیگری در سینما تکنیک است و بی شک نسل قدیم سینمای ایران از هر نظر از ما بهتر و تکنیکی تر هستند.

فیلمبردار فیلم سینمایی «قصه ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد با اشاره به نوع انتخاب های خود در سینما تاکید کرد: در انتخاب کارهای خود صد درصد تنوع طلب هستم و دوست ندارم تنها یک ژانر از سینما را تجربه کنم و زمانی که بستر مناسب برای خلاقیت در یک فیلم وجود داشته باشد، حتما از آن استفاده می کنم و معمولا سعی می کنم در فیلم هایی که کار می کنم، خلاقیت هم داشته باشم.

کلاری در پایان گفت: متاسفانه سینمای ایران مدتی است که آپارتمانی شده اما خوشبختانه با حضور فیلمسازان جوان این وضعیت کمرنگ شده و فیلم ها بیشتر به بیرون کشیده شده است.

نظر شما