شناسهٔ خبر: 26133 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه به تعویق افتاد

سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه به تعویق افتاده است. قرار بود اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران امروز 24 آذر مراسم اختتامیه این جشنواره را برگزار کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه که در هفته کتاب فراخوان داده بود، قرار بود امروز دوشنبه 24 آذر 1393 طی مراسمی از برگزیدگان دوره اخیر تقدیر کند اما گویا این برنامه به تعویق افتاده است.

بر اساس این گزارش، تا این لحظه دلیل برگزار نشدن سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در زمان مقرر آن (یعنی امروز) اعلام نشده است و زمان برگزاری آن هم هنوز مشخص نیست. فراخوان این جشنواره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام شده بود. امسال دبیرخانه هفته کتاب در این اداره‌کل مستقر بود.

در فراخوان جشنواره یادشده، علاوه بر رشته‌های سنتی فعالیت رسانه‌ای در حوزه کتاب، رشته‌هایی نیز برای روزنامه‌نگاری شهروندی پیش‌بینی شده بود. هم‌چنین اعلام شده بود که در بخش ویژه آن، از فعالیت‌ها و تلاش‌های یکی از پیشکسوتان و فعالان باتجربه در عرصه معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی تقدیر خواهد شد و در بخش جنبی نیز، خبرنگاران فعال در هفته کتاب امسال معرفی می‌شوند و جوایزی دریافت خواهند کرد.

بر اساس فراخوان سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه، پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در رشته‌های خبر، گزارش، گفتگو، یادداشت و مقاله، معرفی كتاب، گزارش رادیویی و گزارش تلویزیونی می‌توانستند با آثار خود، در جشنواره سیزدهم شرکت کنند. هم‌چنین فعالان حوزه روزنامه‌نگاری شهروندی نیز می‌توانسند آثار خود را در رشته‌های «وبلاگ‌نویسی»، «فعالیت نوشتاری در شبکه‌های اجتماعی» و «ساخت اپلیکیشن» در حوزه معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی، برای شرکت در این جشنواره بفرستند.

مطابق این فراخوان قرار بود داوری آثار و فعالیت‌ها در این جشنواره در دو مرحله مقدماتی و نهایی صورت گیرد و هیئت داوران، علاوه بر معرفی خبرنگاران برتر در رشته‌های مذکور، به انتخاب رسانه برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز بپردازند.

نظر شما