شناسهٔ خبر: 26253 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت فیلم عاشورایی عشق به امام حسین (ع) می‌خواهد

مدیر آفرینواره «آیین آینه» که فردا در زنجان به کار خود پایان می‌دهد تاکید کرد این رویداد هنری فرصت بروز و ظهور جوانان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حبیب ایل بیگی مدیر نخستین آفرینواره «آیین آینه» درباره برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری گفت: برگزاری آفرینواره «آیین آینه» که براساس مفاهیم عاشورایی در دهه اول محرم برگزار شد اتفاق جدیدی در مجموع فعالیت های انجمن سینمای جوان است و از این پس در جشنواره های مختلف سینمایی و فرهنگی شاهد آثار ارزشمند عاشورایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ساخت فیلم کوتاه، مستند، فیلمنامه بر اساس موضوعات عاشورایی به طور متمرکز در یک جشنواره برای نخستین بار است که اتفاق می افتد. نکته دوم اینکه برگزاری چنین آفرینواره‌هایی شرایط مناسب برای حضور فیلمسازان جوان با دیدگاه‌های متفاوت را ایجاد کرد و در آینده نزدیک شاهد خروجی مثبت این حضور خواهیم بود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با تاکید بر اینکه برگزاری آفرینواره «آیین آینه» نشان داد برای ساخت یک اثر خوب تنها پول مساله اصلی نیست، بیان کرد: انگیزه های دیگری چون عشق به فرهنگ عاشورایی و امام حسین(ع) لازم و ضروری‌تر است.

ایل بیگی در پاسخ به اینکه آیا آثار تایید شده در نخستین آفرینواره «آیین آینه» فرصت حضور در سایر جشنواره های سینمایی را پیدا خواهند کرد؟ گفت: این آثار منحصر به محافل عاشورایی نیست و در سایر جشنواره های سینمایی نیز حضور پیدا خواهد کرد. به اعتقاد من فیلم خوب راه خود را در جشنواره های متعدد باز می کند.

این مدیر سینمایی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: در نظر داریم در یک مناسبتی آثار منتخب آفرینواره عاشورایی را نمایش دهیم و صاحبنظران و متخصصان این عرصه را دعوت خواهیم کرد تا به شکل تخصصی آثار ساخته شده را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

در نخستين آفرينواره «آیین آینه» علاوه بر هنرمندان استان زنجان، 177 هنرمند از سراسر كشور شركت كرده اند و قرار است فردا 27 آذرماه مراسم اختتامیه این آفرینواره در این استان برگزار شود.

نظر شما