شناسهٔ خبر: 26340 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برترین‌های ادبیات غیرداستانی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس،منتقدان ادبی روزنامه نیویورک، در پایان سال میلادی جاری، فهرست ۵ کتاب را به عنوان برترین‌های ادبیات غیرداستانی جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ منتقدان ادبی روزنامه نیویورک تایمز در پایان سال میلادی جاری با همفکری منتقدان ادبی روزنامه «وال استریت ژورنال»، مجله نیویورک و چند مجله دیگر، 5 کتاب را به عنوان برترین‌های ادبیات غیر داستانی جهان در سال 2014 معرفی کردند که در زیر می‌خوانیم:

_کتاب «نمی‌توانیم درباره برخی چیزها با لحن بهتری صحبت کنیم؟»

«رز چاست»، کاریکاتوریست روزنامه نیویورکر، این کتاب را براساس خاطرات خود نوشته است.

چاست در این کتاب از خاطرات خود از ایامی که از والدینش در پیری و کارافتادگی‌اشان مراقبت می‌کرده، نوشته است.

_کتاب «حس ششم»:

«الیزابت کولبرت» که یک متخصص محیط زیست است، در این کتاب توانسته به خوبی برای مخاطب تشریح کند که چگونه تغییرات آب و هوایی می‌تواند تهدیدی جدی برای حدود 20 تا 50 درصد از گونه‌های زیستی محسوب شود.

_کتاب «داستان زندگی پنلوپه فیتزجرالد»:

این کتاب اثر «هرمیون لی» و داستان زندگی «پنلوپه فیتزجرالد»، نویسنده آثار کلاسیکی چون «گل آبی» است که مشکلات زندگی به او اجازه نداد تا به سرعت در عرصه ادبیات رشد کند آنچنان‌که پس از مشکلات فراوان توانست اولین کتاب خود را در سن 58 سالگی منتشر کند و در سن 80 سالگی به شهرت برسد.

_کتاب «در مصونیت»:

این کتاب نوشته «ایولا بیس»،خبرنگار علمی و منتقد ادبی است که در این کتاب درباره این مطلب که ترس از واکسناسیون در واقع انعکاس‌دهنده نگرانی‌های بزرگتری در سطح جامعه است تحقیقات وسیعی انجام می‌دهد.

_کتاب «13 روز در سپتامبر: کارتر، بگین و سادات در کمپ دیوید»:

«لورنس رایت» در این کتاب نگاهی عمیق به توافق صلح‌آمیز میان اسرائیل و مصر و نقش کارتر، بگین و سادات در این میان پرداخته است.

او در کتاب 13 روز در سپتامبر، این توافق را یک موفقیت عمیق برخواسته از درگیری‌های خاورمیانه توصیف می‌کند.

نظر شما