شناسهٔ خبر: 26347 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب خاطرات وزیر ارشاد به چاپ سوم رسید

کتاب خاطرات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ سوم رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ کتاب خاطرات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ سوم رسید.

 چاپ نخست کتاب خاطرات علی جنتی در سال 1381 صورت گرفت. این کتاب در یک مقدمه، یک پیشگفتار و سه فصل تنظیم شد و در پایان هم گاه‌شمار و تصاویر و اسناد آورده شده است. چاپ دوم خاطرات علی جنتی در هفتمین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به زیور طبع آراسته و با استقبال جالب توجه مخاطبان مواجه شد.

چاپ دوم خاطرات وی دارای مطالبی افزون و مهم به چاپ اول بود، زیرا وی به بازخوانی کتاب خاطرات خود پرداخت و در 14 مورد به اصلاح، تکمیل و افزودن خاطرات خود اقدام کرد.

در فصل اول با عنوان «آغاز نهضت اسلامی» علی جنتی ابتدا به پیشینه خانوادگی خود و شرح زندگی و مبارزاتش تا قبل از خروج از کشور با هدف ادامه‌ی مبارزه پرداخته است.

عنوان فصل دوم «ادامه مبارزه در خارج از کشور» است. این فصل در تبیین فعالیت‌های مبارزاتی، انقلابی و فرهنگی مبارزان خارج از کشور مهم و دارای مطالب و نکات قابل تأمل و استناد است. فصل سوم کتاب خاطرات «بازگشت به وطن» نام دارد. در این فصل علی جنتی مسائل مختلف مربوط به کشور و انقلاب اسلامی را تا پایان جنگ تحمیلی بیان می‌کند.

از نکات جالب توجه در این کتاب، توصیف و تحلیل جریان‌های سیاسی و فرهنگی پس از تبعید امام (ره) و گسترش فعالیت‌های فرهنگی نیروهای مذهبی علیه رژیم طاغوت است. ترجمه چند کتاب معروف، هم‌چون «تجربیاتی از انقلاب فلسطین»، «رفتار یک رزمنده انقلابی»، «کمونیست‌ محلی و جنبش‌های آزادی‌بخش اعراب»، «کمک‌های نظامی آمریکا به ایران» و ترجمه برخی جزوه‌های مهم در مورد مسائل عقیدتی، امنیتی، سیاسی و تاریخی و همچنین همکاری با نشریات عرب مانند «الشراع»، «الکفاح العربی» و «البلاغ» گویای علاقه و اعتقاد راوی خاطرات به فعالیت‌های فکری و فرهنگی در کنار فعالیت‌های انقلابی و مسلحانه است.

این کتاب در قطع رقعی و در 292 صفحه و با بهای 7500 تومان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است.

نظر شما