شناسهٔ خبر: 26355 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار کتابی متفاوت در حوزه علوم ارتباطات

کتاب «علم زور» از سوی نشر آرما منتشر شد. این کتاب نوشته کریستوفر سیمپسون است که با مقدمه پرفسور حمید مولانا و ترجمه محسن بدره و مهدی یوسفی منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ موضوع اصلی کتاب علم ارتباطات و تاریخچه آن است که در حقیقت علم زور و اعمال نفوذ است.


در بخشی از پشت جد این کتاب می‌خوانیم:
علم اطلاعات و ارتباطات در غرب از جهتی علم زور و فشار است. علمی که با کنترل مغز‌ها و با کنترل سازمان‌ها و نظام‌های سیاسی، اقتصادی،‌ نظامی و فرهنگی سر و کار دارد. تاریخ اطلاعات و ارتباطات انسانی تاریخ موجودیت و زندگی بشر است و از همه لوازم و زیر ساخت‌های زندگی بشری پیشین‌تر است.

کتاب «علم زور» نوشته کریستوفر سیمپسون داستان شکل گیری این علم زور را به شکل مستند روایت می‌کند. این کتاب نقش سی آی ای و وزارت دفاع و دیگر آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی و تبلیغی ایالات متحده در تکامل و شکل گیری حوزه ارتباطات بررسی می‌کند و ارتباط وسیع این حوزه با جنگ روانی و پروپاگاندیستی را می‌کاود که علم ارتباطات از آنها برگرفته شده است. در این زمینه سوابق کسانی که به عنوان شخصیت‌های علمی مشهور ارتباطات مطرح بوده‌اند و بعضا جریان اصلی و غالب دانش ارتباطات، آنان را پدران و پیشگامان این رشته به حساب می‌آورد، بررسی شده است. همچنین به تاثیر طرح‌های امنیتی و اطلاعاتی و افکار عمومی اجرا شده توسط این افراد در شکل گیری مفاهیم و روش‌های ارتباطات توجه می‌شود.

«علم زور» با قیمت ۱۱ هزار تومان از سوی نشر آرما وارد بازار نشر شده است. علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب به نشانی اینترنتی  www.nashrearma.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۲۳۵۱۷۰۹-۰۳۱ تماس حاصل بگیرند.

نظر شما