شناسهٔ خبر: 26405 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یادیارمهربان بهمن‌ماه برگزار می‌شود

دوازدهمین نمایشگاه «یاد یارمهربان» با تخصیص یارانه ۳۵ میلیارد ریالی خرید کتاب به مدارس و حوزه‌های علیمه شهر تهران با تاخیری دو ماهه، اول بهمن ماه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» در حالی با تاخیری دو ماهه، روز یکم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد که این نمایشگاه امسال با تغییر محل استقرار باردیگر محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو را برای برگزاری انتخاب کرده است.

این دوره از این نمایشگاه به ارائه بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف به منظور تجهیز کتابخانه‌های مدارس خواهد پرداخت که در حال حاضر این تعداد اثر مراحل پایانی انتخاب از نظر محتوا را سپری می‌کنند و فهرست آنها نیز در هفته آینده نهایی خواهد شد.

از سوی دیگر شورای سیاستگذاری این دوره از این نمایشگاه متشکل از شهاب مرادی، سید عباس صالحی، علیرضا مختارپور، علی‌اکبر اشعری، سید مجید حسینی، مهدی رمضانی، امین متولیان و مهدی کفاش تاکنون سه جلسه به منظور بررسی چگونگی اجرای این نمایشگاه در سال جاری برگزار کرده‌اند که یکی از خروجی‌های اصل آن اتخاذ راهکارهای برای ایجاد بستر حضور عمومی مردم در کنار حضور سازماندهی شده مدارس برای خرید کتاب است.

همچنین میزان یارانه ارائه شده برای خرید کتاب در سال جاری نیز همانند سال قبل خواهد بود.

سال گذشته نمایشگاه «یاد یار مهربان» به مراکز مختلف تحت پوشش خود ۳۵ میلیارد ریال یارانه داد که از این میان ۵ میلیارد ریال را وزارت فرهنگ و ارشاد متقبل شد.

سهمیه اهدایی هر یک از مدارس در دوره ابتدایی از این یارانه تا سقف ۴۵۰ هزار تومان، دوره راهنمایی تا سقف ۵۰۰ هزار تومان و دوره متوسطه تا سقف ۶۵۰ هزار تومان برای خرید رایگان کتاب از «یاد یار مهربان» تعیین شده بود. همچنین حوزه های علمیه و کتابخانه‌های شهر تهران نیز حدود یک میلیون تومان اعتبار خرید کتاب رایگان در این طرح داشتند.

نظر شما