شناسهٔ خبر: 26440 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کرسی اسلام‌شناسی» و «اتاق اسلام» در ارمنستان راه‌اندازی می‌شود

«کرسی اسلام‌شناسی» و «اتاق اسلام» به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان و همكاری آكادمی ملی علوم، در ارمنستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در دیدار مجید مشکی رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان با آکادمیسین یوری سوواریان، رئیس بخش علوم انسانی آکادمی ملی علوم در محل این مركز علمی، مشترکات فرهنگی دو كشور مورد بررسی قرار گرفت.

معرفی نخبگان و فرهیختگان ایرانی

ابتدا، رایزن فرهنگی کشورمان به وجود مشترکات فرهنگی دو کشور اشاره و تصریح كرد: لازم است تا برای انجام مناسبات فرهنگی دو كشور، فرصت‌های پیش روی ارمنیان و ایرانیان را شناخت. همچنین باید زمینه‌ای را برای معرفی فرهیختگان دو ملّت از فرهنگ و دین فراهم كرد؛ در این راستا نیازمند راه‌اندازی «کرسی اسلام‌شناسی» و «اتاق اسلام» در ارمنستان هستیم.

در ادامه، طرفین به تبادل نظر پیرامون موضوع نحوه اجرای طرح کرسی اسلام‌شناسی و اتاق اسلام در محل آکادمی ملی علوم ارمنستان پرداختند.

سپس، رئیس بخش علوم انسانی این مركز علمی گفت: با توجه به اینکه ایران و ارمنستان دو كشور همسایه و دوست هستند، متأسفانه ارامنه اعم از نخبگان و مردم عامه اطلاعاتی از دین و آیین ایرانیان ندارند و اسلام را به صورت جامع نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: با افتتاح این اتاق و کرسی اسلامی می‌توان به گسترش این فرهنگ و افزایش آگاهی‌های ارمنیان از دین اسلام کمک کرد.

وی با اشاره به اینكه «کرسی اسلام‌شناسی» و «اتاق اسلام» بستر اسلام‌شناسی در منطقه قفقاز را فراهم می‌كند، گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات سال نو میلادی، لازم است تا نشستی پیرامون ایجاد این مراكز اسلا‌شناسی برگزار شود تا سیاست‌گذاری‌های لازم اتخاذ شود.

برگزاری سمینار مشترک با همکاری آکادمی علوم، رایزنی فرهنگی و مراکز علمی و دانشگاهی داخل ایران از دیگر موضوعات مورد بررسی در این دیدار بود.

نظر شما