شناسهٔ خبر: 26526 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تازه‌ترین کتاب‌های میرجلال‌الدین کزازی

میرجلال‌الدین کزازی از انتشار و آماده‌سازی کتاب‌های تازه‌اش خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی از انتشار کتاب تازه‌ای با نام «دمی بی‌خویشتن با خویشتن» خبر داد و درباره آن گفت: این کتاب در زمینه نهان‌گرایی و رازآشنایی است. در این کتاب با نگاهی نو به اندیشه‌ها و باورهای کهن در نهان‌گرایی و آیین‌های درویشی نگریسته‌ام و در این زمینه گاهی از دانش‌های نو در گزارش و بازنمود آن‌ها بهره جسته‌ام.

کزازی افزود: از نمونه‌های استفاده از دانش‌های نو در این کتاب این است که از دستاوردهای فیزیک کوآنتوم، پدیده‌هایی مانند جهان‌های هم‌راستا یا متوازی و ابرریسمان‌ها بهره جسته‌ام. این کتاب را انتشارات معین چاپ کرده است و روز 11 دی‌ماه در خانه اندیشمندان آیین رونمایی از آن برگزار خواهد شد.

hamidreza dastjerdi-2-212.jpg او به دیگر کتاب‌های در حال انتشارش اشاره کرد و گفت: به زودی کتاب «یورکنامه» به چاپ خواهد رسید که گزارش سفر من به نیویورک در پیکره چامه‌ای بلند و 270 بیتی است. همچنین کتاب دیگری به نام «چشم و چراغ بهار» منتشر خواهد شد که گزیده‌ای از سروده‌هایم است.

کزازی همچنین گفت: کتاب دیگرم «پرند و پلاس» نام دارد که جُنگی از جستارها و نوشته‌هایم در سه-چهار سال گذشته است. در حال حاضر نیز گرم برگردان «کمدی الهی» دانته هستم. بخش نخست آن یعنی «دوزخ» چند روز پیش به پایان رسید. از «دوزخ» رسته‌ام و به زودی به «برزخ» خواهم پرداخت تا ببینم چه زمانی به «بهشت» خواهم رسید.

او افزود: کتاب دیگر نیز چاپ زیبا و چشم‌نوازی از ‌«شاهنامه» است که انتشارات پروان منتشر کرده است. برای این کتاب نفیس من یک دیباچه نوشته‌ام که به هر روی با پسند بالا و به گونه‌ای زیبا به چاپ رسیده است.

نظر شما